Audi ha anunciat aquest dijous que a partir de juliol d'aquest any introduirà millores a les funcions de control de veu dels seus models utilitzant la intel·ligència artificial de ChatGPT. Així, els propietaris dels seus models d'al voltant de dos milions de models Audi fabricats des de 2021 i equipats amb la Plataforma Modular d'Infotainment de tercera generació (MIB 3) podran interactuar amb el seu cotxe utilitzant llenguatge natural i escoltar la informació que els agradaria consultar mentre condueixen.
Els nous vehicles com el Q6 e-tron i els futurs models amb l'arquitectura electrònica E3 1.2 rebran ChatGPT a través de Cerence Chat Pro com una extensió de l'assistent d'Audi. La integració de ChatGPT a l'entrada de veu online dels models amb la plataforma MIB 3 a partir del MY21, com per exemple l'Audi A3 i posteriors, "ofereix nombroses possibilitats", explica la marca alemanya.
Els conductors d'Audi poden utilitzar aquesta funció millorada per controlar els sistemes d'infotainment, navegació i climatització o també per fer preguntes de coneixement general. Audi afirma que la possibilitat de demanar informació utilitzant el llenguatge natural fa que la conducció sigui més segura, ja que el conductor mai no ha d'apartar la vista de la carretera.
ChatGPT està disponible a través d'Azure OpenAI Service. La base d'aquesta nova funció per als clients d'Audi és l'eina Chat Pro de Cerence Inc, que ofereix una integració de ChatGPT específica per a l'automoció. Audi explica que els passatgers poden activar l'assistent com de costum mitjançant el comando de veu "Hey Audi" o utilitzant el botó 'push-to-talk' del volant per formular les seves preguntes.
L'assistent d'Audi reconeix automàticament si ha d'executar una funció del vehicle, buscar una destinació o, per exemple, proporcionar la previsió meteorològica. El fabricant assenyala que el sistema només reexpedeix les consultes a ChatGPT quan no pot respondre a preguntes de coneixement general.
Audi busca utilitzar el potencial de la IA
A més, totes les funcions estan integrades a l'Audi assistant. Així mateix, afirma que la seguretat de les dades té la màxima prioritat, ja que per garantir una seguretat òptima, totes les preguntes i respostes s'eliminen després del seu processament. A més, ChatGPT mai no té accés a les dades del vehicle.
"Amb la perfecta integració de ChatGPT en el nostre control per veu, estem combinant els punts forts d'ambdues aplicacions", afirma el responsable de Desenvolupament d'Interiors, Infotainment i Connectivitat d'Audi, Marcus Keith.
Finalment, la marca alemanya indica que està buscant aprofitar el potencial de la intel·ligència artificial amb productes i serveis per millorar l'experiència del client, així com en diversos camps d'aplicació per optimitzar els processos empresarials.
Com a exemple, assenyala l'impuls creatiu en el disseny, en la transferència de coneixements de RRHH com a chatbot i a la producció per donar suport al control de qualitat.
Les seves últimes aplicacions són una IA per comprovar soldadures per punts en la construcció de carrosseries i la detecció de fissures basada en IA al taller de premsatge.