Wayra, el corporate capital de risc de Telefónica i la seva plataforma d'innovació oberta, continuen apostant per la intel·ligència artificial. Per tot això, acaben d'anunciar una inversió en Perplexity, que ha donat lloc a un acord comercial internacional amb Telefónica. Gràcies a aquest acord, els clients i empleats de Telefónica a Espanya, el Brasil i el Regne Unit poden accedir gratuïtament, durant un any, a Perplexity PRO. Això els permetrà utilitzar models avançats d'IA com a GPT-4º, Open AI o1, Grok-2 i Claude 3.5 sense cost addicional.

D'aquesta manera, els serveis que als que s'accedeixen des del mateix usuari permeten:

- Realitzar innovació oberta en una empresa pot ser un repte: t'ajudem a superar barreres, processos i sistemes corporatius per accelerar la posada en marxa i la implementació de les teves iniciatives d'innovació oberta.

- Impulsar la teva unitat d'Innovació Oberta i Capital Risc definint i implementant les iniciatives més efectives, aprofitant la nostra experiència i el nostre gran equip d'experts.

Empreses emergents de Wayra

Però el model que segueix Wayra permet fusionar el concepte de start-up amb IA en moltes altres facetes. ON-IA ha parlat amb els seus màxims responsables. Irene Gómez, CEO de Wayra, explica l'estratègia: "Invertim en empreses emergents amb el potencial d'aportar innovació a Telefónica i oferim serveis d'innovació a tercers, ajudant-los a portar les seves iniciatives d'innovació oberta al següent nivell". Però hi ha altres exemples com Mitiga, una empresa que combina la ciència climàtica més avançada, la IA i la computació d'alt rendiment per ajudar els seus clients a avaluar la seva exposició al risc climàtic. També Legit.Health, una plataforma digital pionera i única al mercat que analitza imatges de patologies dermatològiques mitjançant algoritmes propis. La seva tecnologia no només genera un top-5 de possibles diagnòstics, sinó que també determina la gravetat de les malalties i facilita el seguiment i predicció de l'evolució dels tractaments. O bé WiseCX, una solució omnicanal dissenyada per optimitzar l'atenció al client en integrar tots els canals de contacte de les empreses, garantint traçabilitat i agilitat en la resolució d'incidències. Aquesta empresa emergent ha contribuït a generar-ne més de 5,7 M€ en ingressos per a Telefónica en l'àmbit global a través de la revenda dels seus serveis a clients de la companyia.

La importància de la IA

En aquest sentit, la CEO de Wayra explica que "l'anàlisi de dades per a la presa de decisions, així com l'optimització de processos són els primers passos naturals". I afegeix: "A Wayra, fa temps que elabora el nostre full de ruta cap al tech-driven CVC". A més, la irrupció de la IA no els ha agafat per sorpresa. "És indubtable que la IA domina la conversa tecnològica (i els múltiples de valoració) aquests dies. Tanmateix, considero que entrarem gradualment en un període d'adaptació de l'aplicació de la IA en els models de negoci de moltes empreses emergents. Hi ha espai, per tant, per a la inversió no perquè siguin empreses emergents d'IA, sinó per l'habilitat dels emprenedors d'utilitzar els avenços tecnològics en favor de la diferenciació de les seves propostes de valor".