La intel·ligència artificial ha deixat de ser una tendència futurista per convertir-se en un factor decisiu en la supervivència empresarial. Mentre que la digitalització avança a un ritme vertiginós, les companyies s'enfronten a un desafiament imminent: reinventar-se o quedar-se enrere. Elev8 Digital Skills, l'escola especialitzada en formació personalitzada a empreses en l'àmbit digital, ha publicat un estudi per mesurar la problemàtica i visió del sector, el qual revela que per a un 91% dels perfils corporatius de la mostra, majoritàriament responsables d'equips professionals digitals, la transformació digital és imprescindible per a la supervivència empresarial de cara a 2030. Malgrat això, més del 30% de les empreses no ha començat a formar adequadament als seus equips en IA, la qual cosa representa una gran bretxa entre la visió estratègica i l'acció en la transformació digital.

La clau està en la formació

Amb aquest nou enfocament, VIKO, el Digital Business Factory espanyol a què pertany Elev8, consolida la seva especialització en la formació B2B, específica per a empreses. A partir de l'anàlisi de professionals d'empreses de sectors com a màrqueting, RRHH, tecnologia o direcció, les dades investigades revelen una realitat preocupant: les companyies són conscients del paper clau de la IA, però no estan actuant amb la rapidesa que el mercat exigeix. En la revolució que ha suposat el naixement i irrupció de la intel·ligència artificial en tots els segments, la formació es percep com un aspecte necessari per continuar creixent i innovant. De fet, les dades parlen per si sols: a prop del 80% de companyies veu com una urgència desenvolupar o adquirir competències digitals i, especialment, d'IA, considerant que això les farà molt més competitives (76%) i productives (74%).

Què diuen les empreses?

Aquest fet moltes vegades pot veure's frenat per la falta d'eines per part de les mateixes per formar i preparar-s'hi. Tant és així que una de les companyies participants en l'estudi i líder al sector retail i distribució, Heineken, afirma: "El repte estarà principalment a conjugar les diferències generacionals tan grans que hi haurà, hi haurà perfils molt diferents, no necessàriament per edat, sinó per skills i productivitat entre els quals manegen IA/dades i els que no". Una formació integral amb referents del sector. La trajectòria del grup al sector permet a l'escola comptar amb professionals en actiu d'empreses líders com Nestlé, Unilever, eDreams, Amazon, Google, a més d'influencers referents del sector, que poden compartir coneixement a través de l'escola digital.

Tal com assenyala Rubén Ferreiro, CEO de VIKO: "Elev8 neix amb un propòsit clar: oferir a les empreses formacions realment efectives, dissenyades per generar impacte immediat en l'operativa i els resultats. En un context de canvi constant, on la digitalització no espera, Elev8 proposa un enfocament pràctic i a mesura que permet a les organitzacions no només adaptar-se, sinó anticipar-se, créixer i reforçar la seva posició al mercat".