PortAventura World ha llançat una nova eina d'intel·ligència artificial generativa per millorar l'experiència del visitant i satisfer totes les necessitats durant la seva estada al resort. Anomenat Pawla, és un xatbot dissenyat per comprendre i respondre a tot tipus de consultes, fer recomanacions i guiar els visitants tenint en compte totes les especificitats de cadascun dels parcs i serveis de PortAventura World. Per tal d'elevar l'experiència de l'usuari i satisfer totes les necessitats durant la vostra estada al resort, el sistema respon de manera personalitzada als usuaris, proporcionant una atenció immediata i adaptada a les necessitats de cada visitant.
La IA, una ajuda per no perdre temps
Però, com es tradueix a efectes pràctics? El seu objectiu principal és satisfer les necessitats dels visitants, facilitant informació sobre temps d'espera en les atraccions, programació, restauració i altres serveis. Un dels aspectes que més ha cridat l'atenció és, precisament, tenir la precisió de les cues d'espera per pujar a una atracció, un aspecte que continua sent la gran assignatura pendent de tots els parcs. Gràcies a la tecnologia GPT d'OpenAI, Pawla ha estat entrenat amb tota la informació disponible a la web del resort i altres fonts oficials per recopilar informació rellevant per a la visita. El chatbot aconsegueix entaular un diàleg usant un llenguatge natural per acompanyar el visitant a les diverses etapes, des de la cerca inicial de dates d'obertura o opcions d'hotel des de casa, fins als horaris dels espectacles o informació sobre les atraccions ja al parc.
Aquest nou assistent virtual ha estat desenvolupat i impulsat per l'equip d'Adventure Labs, el Hub d'innovació de PortAventura World, en gran varietat d'idiomes , incloent-hi català, castellà, anglès i francès. La nova eina s'allotja a l'aplicació mòbil de la companyia i complementa tots els seus serveis i informació. L'app està disponible de manera gratuïta tant per a mòbils Android com iOS. Andreu Tobella, director digital de PortAventura World , ha apuntat que “Pawla és molt més que un assistent virtual. Volem que sigui una extensió de l'experiència dels nostres visitants, que faciliti la vostra estada perquè la vostra única preocupació sigui gaudir del resort i de les seves atraccions, espectacles, restaurants i botigues. Pawla és el resultat d'un treball intens que l'àrea d'innovació i digital de PortAventura World està duent a terme per revolucionar la indústria de l'entreteniment i situar-nos a l'avantguarda, amb el focus posat en les noves generacions i en l'aplicació de tecnologies capdavanteres ” .
L'impacte econòmic del resort
PortAventura World Parks & Resort és una de les destinacions de vacances i oci familiar més grans d'Europa. Al llarg dels 29 anys d'història, ha rebut més de 100 milions de visites. Amb una ubicació privilegiada i propera a Barcelona, el resort compta amb 5 hotels temàtics de 4 estrelles i 1 hotel de 5 estrelles (PortAventura Hotels) i opera 3 hotels més fora del recinte del resort (Ponient Hotels), amb prop de 3.000 habitacions, i un centre de convencions (PortAventura Convention Centre) amb capacitat per a fins a 6.000 persones. PortAventura World Parks & Resort també compta amb un parc temàtic, un parc Ferrari Land exclusiu a Europa i un parc aquàtic líders a Europa amb una oferta d'atraccions de referència mundial. L'abril del 2023 va rebre el certificat B Corp, que reconeix la tasca de la companyia en termes de sostenibilitat, responsabilitat social i bon govern.