Cronuts Digital s'ha convertit en una agència de referència en l'àmbit de la generació de negoci i transformació digital. El seu soci director, Eduard Vivar, analitza el moment que viu la digitalització en les pimes catalanes, però també la perspectiva espanyola tenint en compte els ajuts, els reptes i les amenaces.
D'entrada, Vivar explica el seu cas com a experts en la màteria i com han incorporat tots els canvis en el seu dia a dia: "Nosaltres vam començar fa cinc anys, pre-Covid justament després de cursar un màster en transformació digital amb els meus dos socis, l'Albert i el Borja. I des d'aleshores, nosaltres ens vam centrar molt a intentar donar resposta a tot el que és la necessitat que tenien les pimes, petites i mitjanes empreses a l'hora de transformar-se digitalment. El posicionament inicial era 'nosaltres volem ser el Decathlon de les petites i mitjanes empreses. I ho dic perquè al final tu quan vols iniciar un esport el que fas és que vas al Decathlon i et compres una equipació més econòmica, que et permeti començar a practicar aquest esport amb certes garanties. Doncs nosaltres volíem fer exactament el mateix per a les petites i mitjanes empreses. I la veritat és que la idea i el posicionament va tenir un retorn molt bo. Però des d'aleshores, han passat moltes coses".
La transformació del sector
En aquest sentit, admet que durant cinc anys, el que era el contingut per escrit tenia molt d'impacte tot el que eren els blogs, però al llarg del temps han vist que el vídeo cada cop s'ha anat imposant més i per això, internament van haver d'adaptar una sala per donar resposta a la necessitat que tenien els seus clients sobre la generació de contingut amb vídeo. Aquest aspecte ha anat creixent de la mà de la intel·ligència artificial: de tenir un departament amb cinc redactors, a reduir-ho en tan sols dos i que ja utilitzen totes les eines de la IA.
Per tot plegat, Vivar considera que és impossible no atendre a les disrupcions actuals: "Quan anem a empreses a aplicar o veure de quina manera podem aplicar la intel·ligència artificial, el primer que percebem, en línies generals és una resistència al canvi per part no els equips directius, perquè els equips directius probablement han triat que vagis tu cap allà i els donis un cop de mà, però sí de l'equip. El middle management pensa que hi ha una certa por al canvi. A mi m'explota el cap quan escolto, 'és que jo no tinc traça per a la tecnologia'. Avui no pots dir això, és com dir fa deu anys que la lectura no t'agradava". En aquesta tasca de consultoria digital, Cronuts amplia la mirada a qualsevol sector per donar resposta immediata. Per això subratlla que el més important no és aplicar una tecnologia nova, sinó fer que funcioni i, en el prova i error és on s'aconsegueix l'èxit de donar una utilitat estricta a la IA.
La gestió del Kit Digital i Kit Consulting
En darrer terme, Eduard Vivar també subratlla una situació de gran interès per a les empreses actuals: la gestió de les ajudes estatals procedents del Kit Digital i el Kint Consulting i els punts febles que presenten actualment. "Estem tardant un any i mig de mitja en cobrar una ajuda per part de l'estat. Cronuts Digital també és un agent digitalitzador, un dels 1.000 agents a tot Espanya i el que estem veient és que hi ha hagut molts agents digitalitzadors precisament que han fallit per aquesta falta de liquiditat que ha suposat en els seus estats financers. Nosaltres a nivell de caixa sí que ho estem patint, però per sort, ara estem començant a cobrar aquestes ajudes que vam començar i sí és cert que al final tu també aprens, o sigui, aprens el que et volen demanar i el marge que et doni cada funcionari que revisi el projecte per emetre el pagament".
Escolta l'entrevista sencera aquí!