La catalana HIKE & FOXTER apunta a 1 milió d'euros i planeja expandir-se a EMEA i LATAM. L'empresa emergent, reconeguda com a líder en innovació tecnològica i solucions empresarials, preveu assolir una facturació d'un milió d'euros el 2025 exclusivament amb el nou servei d'agents basat en intel·ligència artificial. Aquest ambiciós objectiu se sustentarà en un desplegament estratègic a regions clau com EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica) i LATAM (Amèrica Llatina).

En una nova entrevista ON-IA on volem descobrir el talent de casa nostra centrant la mirada en la intel·ligència artificial, conversem amb Eric Morera, Co-CEO d'HIKE & FOXTER. L'adopció de tecnologies d'IA continua creixent a un ritme accelerat, transformant sectors tan diversos com la salut, la logística, el comerç al detall i la banca. En aquest context, HIKE & FOXTER cerca posicionar-se com un referent en la implementació de solucions avançades que responguin a les demandes d'empreses que aposten per la digitalització. L'objectiu de facturar més d'1.000.000 d'euros el 2025 amb aquesta línia de negoci reforça el compromís de la companyia amb la innovació i el creixement. “El nostre propòsit és democratitzar la intel·ligència artificial i fer-la accessible per a empreses de qualsevol mida”, comenta Morera. “Gràcies al talent del nostre equip i la nostra aposta constant per la innovació, estem segurs que assolirem aquest ambiciós objectiu”.

La importància d'un CRM

Però abans d'aquest estadi, Morera considera que el més important és conèixer bé l'empresa de cadascú per dins: "Al final, la IA veu d'una base i nosaltres el que intentem sempre és focalitzar primer a endreçar la teva casa". I cita exemples de com anar més enllà a posteriori: "L'atenció de trucades telefòniques fora d'horari comercial o fins i tot respondre a emails molt transaccionals o fer atenció al client d'una forma contextualitzada perquè els agents tenen el context del teu negoci i el context del teu client i són eines que ens permeten reduir costos i donar un millor servei al nostre client". Per això, tornant en el pas previ, l'ordre també implica comptar amb un bon CRM: "Les bases de dades de les empreses del nostre entorn és clau".

La IA obre nous perfils laborals

Amb la IA, aquest CRM pot augmentar el grau de fiabilitat. "Jo crec que en aquest cas és molt difícil fer-te un CRM tu mateix. Fins i tot fer servir el teu propi Excel sempre aniràs molt més ràpid i tindràs moltes més eines per anar més de pressa i accelerar les teves vendes utilitzant un programari que ja està al mercat Després tens diverses opcions i sempre pots gastar el que vulguis, però sempre en versions gratuïtes inclús algunes amb un cost molt assumible perquè és el meu consell que donaria a les pimes perquè t'agraïm aquest consell perquè jo crec que d'entrada moltes persones a vegades quan reben aquesta mena de possibilitat el que es deixen atraure és amb allò de què no tindràs un CRM propi. I hi ha empreses que han pensat en això que han pensat en el sector PIME petita empresa mitjana empresa i que hi ha realment productes que tenen molt bona resposta per a aquestes empreses a un cost molt assumible".

Per acabar, Morera conclou que la IA també és un ventall per obrir les diferents opcions de perfils laborals a nous àmbits: "La IA ha diversificat molt el perfil perquè abans havies de saber programar i avui dia ja no cal llavors no calen coneixements tècnics sí que potser un context de com funciona la tecnologia és important. Però l'experiència t'ho donarà això".