Frit Ravich, empresa familiar de referència en l'elaboració de patates fregides, snacks i fruita seca, ha estat seleccionada per SAP SuccessFactors com una de les set companyies a nivell mundial per formar part d'un innovador projecte d'acceleració per integrar intel·ligència artificial a la seva gestió de talent. D'aquesta manera, la catalana Frit Ravich ha estat escollida com a cas d'èxit en el SuccessConnect 2024, que es va celebrar la setmana passada a Lisboa, reafirmant la seva posició com a referent en la gestió del talent i en la implementació de tecnologies SAP.
Maria Saló, directora de Persones i Cultura, i Rebeca Montilla, Talent Manager, han compartit l'enfocament de transformació digital que Frit Ravich porta impulsant des de 2016 per anticipar-se als reptes del sector durant la Keynote inaugural de l'esdeveniment. Aquest projecte, que uneix tecnologia i talent, demostra el compromís de la companyia d'oferir un entorn de creixement i desenvolupament a través de la innovació.
Una empresa familiar d'èxit
Fa més de 20 anys, la companyia va adoptar SAP com a plataforma de digitalització i, des d'aleshores, ha continuat apostant per avenços tecnològics. Judith Viader, CEO de Frit Ravich, va assenyalar que, "la tecnologia és un pilar essencial a Frit Ravich, per això treballem en humanitzar la tecnologia i, el més important, assegurar que ningú no es queda enrere. Acompanyem totes les persones en aquesta evolució i integració tecnològica. El nostre objectiu és que cada professional se senti recolzat en el seu desenvolupament i que la tecnologia sigui un motor perquè tots puguin assolir el seu màxim potencial".
Amb aquesta col·laboració juntament amb SAP, Frit Ravich treballarà en la integració de la intel·ligència artificial en àrees clau de Recursos Humans. En aquest projecte d'acceleració l'objectiu és trobar com les noves tecnologies poden optimitzar i millorar l'experiència de les persones treballadores al llarg del seu desenvolupament dins de l'empresa.
Maria Saló, Directora de Persones i Cultura, ha destacat que "en Frit Ravich transformem les nostres estructures tradicionals en un model basat en habilitats. Aquest enfocament fomenta la col·laboració i l'agilitat, empoderant les persones a continuar evolucionant i desenvolupant-se. La tecnologia és un aliat en aquest procés, facilitant la democratització de la informació i la personalització de les nostres estratègies de talent. Aquest enfocament està totalment alineat amb els nostres valors, els quals guien la nostra cultura corporativa Feel Frit i ens permeten transformar-nos sense perdre la nostra essència."
Després de mesos de treball amb SAP, Frit Ravich es prepara per marcar una nova fita en la seva trajectòria amb aquest innovador projecte. Aquesta transformació, impulsada des de la visió de la tecnologia i les persones, es durà a terme sota el marc de la cultura corporativa Feel Frit. Basada en els valors d'essència i canvi, aquesta cultura és clau per impulsar una vegada més l'evolució de Frit Ravich, mantenint-se fidel als seus inicis mentre continua consolidant-se com una empresa essencialment innovadora.
Més enllà de les patates fregides
Frit Ravich és una empresa familiar amb un model de negoci dual basat en l'elaboració de Patates Fregides, Snacks i Fruita Seca amb marca pròpia, entre les que destaquen Propietàries, Cocteleo, Top Corn, Prèmium i Real Bites; així com per la distribució de les principals marques nacionals i internacionals del sector snacking. Amb seu a Maçanet de la Selva, la companyia va ser fundada el 1963 per Josep Maria Viader, actual president, i està dirigida des de 1997 per Judith Viader, que va agafar el relleu generacional de l'empresa liderant l'expansió de negoci i el desenvolupament de la marca i la distribució.
L'empresa compta amb més de 4.000 referències, 800 d'elles de marca pròpia, atén més de 50.000 punts de venda setmanalment i gestiona 3.700 comandes cada dia. L'organització fa servir un equip de 1.200 professionals, 700 d'ells en la seu central de Maçanet de la Selva i la resta distribuïdes entre les 38 delegacions comercials del territori nacional i la filial a França.