Google Cloud i Salesforce han anunciat avui una important ampliació de la seva aliança, centrada a oferir opcions als models i capacitats que les empreses utilitzen per crear i desplegar agents basats en IA. En un context en què la IA evoluciona ràpidament, aquest acord proporciona a les empreses una flexibilitat que els permet desenvolupar solucions d'IA que satisfan les necessitats específiques, sense haver de dependre d'un únic proveïdor de models.

Aquesta associació ampliada permetrà als clients de Salesforce crear agents d'Agentforce mitjançant Gemini i desplegar Salesforce a Google Cloud. Aquesta és una ampliació de l'associació existent que permet als clients utilitzar dades bidireccionals de Google BigQuery i Salesforce mitjançant el que es coneix com a tecnologia zero, equipant encara més els clients amb les dades, la IA, la confiança i l'acció que necessiten per incorporar agents autònoms als seus negocis. "Amb la nostra associació ampliada amb Google Cloud i integracions profundes a la plataforma, l'aplicació i la capa d'infraestructura, estem donant als clients opcions sobre les aplicacions i els models que volen utilitzar", ha assegurat Srini Tallapragada, presidenta i directora d'enginyeria i èxit del client de Salesforce. I ha afegit: "Salesforce ofereix una plataforma completa d'IA agentic de nivell empresarial, que facilita el desplegament de noves capacitats fàcilment i la realització ràpida del valor empresarial. Google Cloud és pioner en IA agence empresarial, oferint alguns dels models, agents i eines de desenvolupament d'IA més potents i capaços del planeta. Junts estem creant el millor lloc perquè les empreses escalin amb mà d'obra digital".

Com suma Salesforce?

Les característiques principals d'aquesta fusió permetran:

  • Els agents d'Agentforce seran més potents i precisos gràcies a l'accés als darrers models de Gemini, als insights en temps real amb capacitats de base a Vertex AI, així com a una nova interoperabilitat d'agents a les plataformes Google Cloud i Salesforce. 
  • Salesforce Service Cloud s'integrarà més estretament amb Google Customer Engagement Suite, potenciant els centres de contacte gràcies a capacitats impulsades per IA, incloent-hi la traducció de veu en temps real, transferències intel·ligents d'agent a agent i recomanacions personalitzades d'agents.
  • Les aplicacions Agentforce, Data Cloud i Customer 360 Apps de Salesforce s'executaran a la infraestructura de Google Cloud, amb accés a noves regions i aprovisionament simplificat a través de Google Cloud Marketplace.
  • Salesforce també està explorant una integració més profunda de Slack amb Google Workspace, per impulsar la productivitat i crear un espai de treball digital més cohesionat per a equips i organitzacions. 

Flexibilitat amb Gemini i Agentforce 

Les empreses necessiten la llibertat de triar els millors models per a les seves necessitats en lloc d'estar tancades en un proveïdor. El 2025, els models Gemini de Google també estaran disponibles per a la creació i el raonament ràpids directament dins d'Agentforce. Amb Gemini i Agentforce, les empreses es beneficiaran de:

●    Agents amb capacitats multimodals: la multimodalitat nativa de Gemini permet als agents "veure" i interpretar el món, cosa que permet a la IA reconèixer imatges (com codis d'error) i detectar emocions en veu. La integració d'això a Agentforce crea agents més intel·ligents que responen a àudio, vídeo i text.
●    Comprensió i raonament contextuals ampliats: la finestra de context de 2 milions de tokens de Gemini permet als agents retenir i fer referència a quantitats massives d'informació, com ara bases de codi senceres, anys d'interaccions amb els clients o documentació del producte.
●    Major velocitat i eficiència: les unitats de processament Tensor (TPU) de Google, combinades amb tècniques avançades com les utilitzades a NotebookLM de Google, permeten a Gemini processar i entendre la informació amb una velocitat i eficiència excepcionals, oferint respostes en temps real fins i tot per a consultes complexes. Això es tradueix en temps de resposta més ràpids i costos operatius reduïts.

Per exemple, un client d'assegurances pot presentar una reclamació amb fotos dels danys i un missatge de veu d'àudio d'un testimoni. Agentforce, mitjançant Gemini, pot ajudar el proveïdor d'assegurances a oferir millors experiències al client processant totes aquestes entrades, avaluant la validesa de la reclamació i fins i tot utilitzant text a veu per contactar amb el client amb una resolució, racionalitzant el procés de reclamació tradicionalment llarg. S'espera disponibilitat aquest any.