Sabies que Google classifica les consultes en vuit categories? Google utilitza vuit categories "rq_semantic_query_class" per classificar les consultes. Però, on encaixen les consultes locals? Suposo que és la categoria *OTHER*, o potser hi ha una subclasse de consulta local dins d'"OTHER"? Tot això s'emmarca en una nova patent de Google amb què vol carregar-se el SEU tradicional basat en paraules clau i transformar-lo a un índex controlat per intel·ligència artificial.

Les vistes generals d'IA mostren enllaços a recursos que recolzen la informació de la instantània i permeten aprofundir en el tema. Això permet als usuaris explorar a fons i descobrir una àmplia gamma de contingut d'editors, creadors, detallistes, empreses i més, i utilitzar la informació trobada per avançar en les seves tasques. Els sistemes de Google determinen automàticament quins enllaços apareixen. Els creadors no han de fer res especial per ser considerats, tret de seguir les nostres instruccions habituals per aparèixer en les recerques, com s'explica a Google Search Essentials.

Tal com constata l'especialista en SEU, Natzir T, al seu últim article a través de LinkedIn, el que fa Google fins ara es basa en: primer recupera documents rellevants mitjançant tècniques ràpides d'ANAR, basada en paraules clau. Després els ordena amb models ML més lents però precisos (Re-rank). "Aquest sistema tradicional deixa fora continguts molt valuosos per culpa de les limitacions inicials de la recuperació per paraules clau", constata l'analista. I afegeix que la novetat d'aquesta patent és combinar ambdós passos. Basat a crear directament un índex basat en tokens (característiques) amb prediccions dels models ML. Alhora, això permet que la precisió del model ML s'apliqui des de l'inici i no exclusivament al final del procés. I, finalment, en buscar, ja es considera la probabilitat que el user interactuï amb un resultat segons múltiples senyals i contextos (ubicació, idioma, historial, moment del dia, dispositiu, etc.), des de l'etapa inicial del filtratge.

Per què aquest canvi?

D'aquesta manera, la caiguda de trànsit que pateixen els mitjans americans ja té la seva rèplica. I en el cas de la Unió Europea, amb Espanya com un dels països del desplegament, Google té l'esperança de donar-li la volta. Una autèntica alerta roja entre els responsables de posicionament web (SEU) dels mitjans. La Vista creada amb IA o la IA conversacional de Google s'activa al nostre territori digital, la qual cosa aplatarà els tradicionals enllaços blaus del motor de cerca d'ALPHABET. Espanya, Àustria, Alemanya, Irlanda, Itàlia, Polònia, Portugal, Suïssa i Bèlgica són ja els països europeus en què AI Overviews tindrà un impacte directe en el trànsit web dels editors, malgrat la qual cosa diu Google.