Google va anunciar aquest dimecres el llançament d'una "manera amb intel·ligència artificial" al seu cercador, una pestanya -com la d'imatge o la de notícies- que és un chatbot. Aquesta opció, que de moment només és "un experiment preliminar" per als subscriptors de Google One AI Prèmium, pot respondre a preguntes més complexes, segons ha explicat l'empresa.
"Pots preguntar qualsevol cosa que tinguis al cap i obtenir una resposta útil impulsada per IA amb la capacitat d'anar més enllà amb preguntes de seguiment i enllaços web útils", destaca el tità tecnològic en un comunicat.
Amb aquesta eina, Google busca competir amb Perplexity o ChatGPT Search, que ofereixen sistemes de recerques similars amb IA.
"No sempre ho farem bé"
"Com amb qualsevol producte d'IA en etapa inicial, no sempre ho farem bé. Per exemple, si bé el nostre objectiu és que les respostes d'IA en la Recerca presentin informació en funció del que està disponible al web, és possible que algunes respostes puguin adoptar una personalitat o reflectir una opinió particular sense voler", avisa en el seu comunicat l'empresa.
El problema més gran de la IA generativa són les al·lucinacions, quan la IA dona una resposta ben estructurada, però falsa, agrega la companyia. Una altra eina d'IA que Google ofereix al seu cercador és Overviews, funció que ofereix un resum generat per IA.
La companyia va anunciar aquest dimecres que als Estats Units AI Overviews començarà a utilitzar Gemini 2.0, la seva IA més potent.