El president dels Estats Units, Donald Trump, demana una administració que deixi fer i no normativitzi amb la intel·ligència artificial. A l'altra banda de l'Atlàntic hi ha una Unió Europea que vol regular, tot i no liderar ni en les primeres posicions la cursa per la IA. Però, malgrat tot, els gegants tecnològics saben que han de portar-se bé amb l'administració americana per no perdre el lideratge de les seves empreses davant l'auge de la IA, on tothom es disputa un lloc en el món.

Golf de Mèxic vs. Golf d'Amèrica

La percepció d'aquesta situació és palpable en infinits detalls. El darrer, si més no, ha agafat un altaveu mediàtic considerable. Google Maps ara mostra el "golf d'Amèrica" ​​en lloc del "golf de Mèxic" per als usuaris tant al web com al mòbil als Estats Units. Va fer el canvi després que l'administració de Trump canviés formalment el nom avui de la massa d'aigua que s'estén entre la costa oriental de Mèxic i Florida. Google diu que segueix el GNIS, o Geographic Names Information System, una base de dades dels Estats Units d'informació d'ubicació. Per contra, els usuaris de Mèxic continuaran veient "golf de Mèxic", mentre que la resta del món veurà el nom original amb "golf d'Amèrica" ​​entre parèntesis. Google diu que determina la ubicació d'un usuari, i, per tant, quina versió de la massa d'aigua veu, utilitzant dades del seu sistema operatiu mòbil, SIM i xarxa. Els usuaris d'escriptori veuran els canvis basats en la configuració de cerca o la ubicació del dispositiu si no s'ofereixen.

Mentrestant, Apple encara no ha fet cap canvi a Apple Maps, tot i que redirigeix ​​les cerques del "golf d'Amèrica" ​​al golf de Mèxic. Altres empreses de mapes com MapQuest tampoc han fet canvis. Tanmateix, hem trobat que Waze, propietat de Google, mostra els dos noms si cerqueu "Golf de Mèxic", però no troba res quan cerqueu "Golf d'Amèrica". La batalla només acaba de començar.