En la primera entrega de la GUIA ON-IA ens basem en l'atenció al client o el support client. Un aspecte que la intel·ligència artificial pot ajudar a millorar i reduir costos. La GUIA ON-IA et donarà exemples, però també t'aportarà eines contrastades pel nostre equip que ja pots aplicar a partir d'ara. En l'argot empresarial, l'atenció al client es coneix com a client support i el principi bàsic és que la IA envia automàticament actualitzacions al client i als equips interns a cada esdeveniment clau. Si posem un exemple, en el sector de l'automoció podríem parlar de finançament concedit, vehicle en trànsit, vehicle llest per al lliurament, entre d'altres. Per tot plegat, les eines recomanades són: Integració de Twilio per SMS, Intercom AI o Dialogflow per a xatbots disponibles.
Twilio
Tots interactuem amb els nostres telèfons cada dia. No es pot anar enlloc sense ells. A més, hi ha una bona possibilitat que, d'alguna manera o una altra, heu interactuat amb un sistema telefònic amb tecnologia de Twilio. No obstant això, atès que Twilio funciona en segon pla per escurçar la bretxa entre les aplicacions i els telèfons basats a la Web, és difícil comprendre exactament com encaixa Twilio en el flux de les comunicacions dels clients. Què és el que realment fa Twilio? I com ho fa? Per respondre aquestes preguntes primer necessitarem una mica d'informació del món de la telefonia.
Mantindrem aquest debat en l'àmbit alt, però, al final d'aquest article, hi ha enllaços a informació més detallada sobre alguns conceptes clau. Hi ha una xarxa antiga allà fora. Més antiga que Internet. Una que permet les comunicacions de veu i SMS com les coneixem. Aquesta és la xarxa telefònica. Tot i que és fonamental per a la connectivitat en l'àmbit mundial, aquesta xarxa funciona en un ecosistema relativament tancat, de moviment lent i costós.
La xarxa telefònica està connectada per operadors. Els operadors són responsables del flux de veu, text i dades a tot el món. A més, venen connexions a les xarxes. Per a tu i per a mi, aquesta connexió és simple: un telèfon mòbil o una connexió a Internet. Els consumidors no estan al corrent del complex món de llenguatges, protocols i maquinari que s'utilitza per oferir una xarxa telefònica global. Però per a les empreses no és tan simple. Per desenvolupar la funcionalitat personalitzada sobre aquesta connexió, com un sistema telefònic de l'empresa (PBX, per les sigles en anglès) o un centre de trucades, es requereixen molts elements addicionals diferents. Es necessiten programari i servidors especialitzats per fer la feina. També calen instal·lacions especialitzades perquè els equips es trobin en un lloc i en funcionament. A més, cal una força de treball especialitzada per instal·lar i mantenir l'equip. Imagineu invertir anys de temps i milions de dòlars per establir-se. I si voleu canviar-ho? Prepareu-vos per invertir encara més temps i diners a mesura que passa a un nou sistema.
Intercom AI
En l'atenció al client, tots compartim el mateix objectiu: oferir al client les millors experiències de la seva classe. La IA representa una manera nova sense precedents, no només d'aconseguir aquest objectiu, sinó de redefinir-lo. La nostra plataforma AI-first es basa en un únic sistema d'IA amb tres components principals dissenyats per transformar el servei al client per a tothom.
AI Agent ofereix respostes instantànies i precises als clients les 24 hores del dia. AI Copilot ofereix assistència instantània i permanent als agents de suport. AI Analyst proporciona informació i recomanacions holístiques d'IA per als líders de suport. Tots tres aprenen de cada conversa amb el client per millorar el sistema. Això és el que fa d'Intercom l'única plataforma completa d'atenció al client amb IA primer. I estem decidits a fer d'Intercom el millor i l'única plataforma d'atenció al client que mai necessitareu.
Dialogflow
Dialogflow és una plataforma de comprensió del llenguatge natural que facilita el disseny i la integració d'una interfície d'usuari conversacional a la vostra aplicació mòbil, aplicació web, dispositiu, bot, sistema interactiu de resposta de veu, etc. Amb Dialogflow, podeu oferir maneres noves i atractives perquè els usuaris interactuïn amb el vostre producte. Dialogflow pot analitzar diversos tipus d'entrada dels vostres clients, incloses les entrades de text o d'àudio (com ara des d'un telèfon o una gravació de veu). També pot respondre als vostres clients de dues maneres, sigui mitjançant text o amb veu sintètica.
Beneficis de les IA
Els beneficis pràctics d'una IA són diversos, però et destaquem els essencials: millora significativa de l'experiència del client, gràcies a una informació proactiva i instantània. I la reducció del temps dedicat pels seus equips per respondre manualment les mateixes preguntes.