Més de 600 professionals del màrqueting digital han assistit a la novena edició del congrés SEOPLUS a Alacant (i gairebé 300 a través del streaming), un dia sencer de xerrades relacionades amb els negocis digitals en les quals més de deu ponents han compartit les seves estratègies, recursos i casos pràctics amb clients o empreses amb els quals han aconseguit grans resultats, a través de l'optimització SEO, també conegut com a posicionament en cercadors. Alacant s'ha tornat a convertir a la ciutat del SEO aquest cap de setmana, amb una cita ja fixada al calendari per als professionals digitals.
Aquest any, l'ús de la intel·ligència artificial per optimitzar encara més els negocis digitals ha estat el principal focus d'interès del públic. Precisament, el consultor de SEO tècnic i estratègic Natzir Turrado ha deixat el públic bocabadat compartint la vulnerabilitat de la IA i la incertesa davant del contingut consumit, explicant com crear "falsos positius" (contingut generat amb IA però considerat real), així com com aprendre a detectar-ho. També un altre especialista, conegut popularment com a Txexu, ha mostrat al públic altres usos de la intel·ligència artificial, per exemple, creant un detector meteorològic o un comparador de pel·lícules mitjançant agents d'IA.
I és que aquest any, segons explica Luis M. Villanueva, CEO de Webpositer, s'ha decidit apostar per un tema i un format que estan en auge: la IA i el podcast. "Hem volgut anar més allà del SEO, per treure diverses idees a debat i que els professionals espremin les seves idees" i afegeix que "el format del podcast en directe ha permès mostrar diferents punts de vista sobre un tema i que el públic tragués les seves conclusions". La conversa s'ha centrat sobretot en l'equilibro i els pros i contres del treball com a freelance, en una agència o com a SEO de nínxol, optimitzant una pàgina web temàtica, amb l'oportunitat del públic de participar activament a través de les xarxes socials.
Últimes novetats de Google: AI Overviews i Reddit
Un altre dels sectors en els quals més influeix l'optimització per a cercadors és a les botigues online. Moltes agències i consultors que han assistit al congrés treballen directament amb webs d'ecommerce i la xerrada d'Isabel López, Directora SEO a Webpositer Agency, ha mostrat alguns dels errors més típics que es cometen en aquest tipus de pàgines. Rubén Villanueva i David Navarro, consultors SEO en l'agència, han continuat compartint estratègies que han aplicat a alguns clients, aconseguint convertir negocis locals en referents nacionals.
Més enllà del SEO i Google
Google no només ha aplicat la IA al seu cercador en les últimes setmanes, sinó que també ha canviat la manera d'entendre la integració de publicitat a les pàgines webs, passant del CPC al CPM (del cost per click al cost per impressions). Precisament, l'especialista en Google AdSense, Bruno Ramos, ha compartit algunes solucions que li estan donant millors resultats per optimitzar els anuncis en pàgines webs a través d'aquesta plataforma tan estesa.
Altres ponents que també han compartit la seva experiència i coneixement han estat Edu Laborda, Aina-Lluna Taylor, Jesús Arias, Laura Alfonso, Alejando Novoa o Dídac Anton, un dels professionals més joves en participar en un esdeveniment de SEO que, amb només 18 anys, ja té els seus primers projectes web aconseguint bons resultats i desenvolupant la seva pròpia eina.
SEOPLUS està a punt de complir deu anys i continua congregant els professionals del sector en cada nova edició. Segons Álvaro Sáez, "Chuiso", CEO de Team Platino, "és molt gratificant que, després de gairebé deu anys, amb un entorn tan canviant com és Google i el SEO, la comunitat es mantingui i la gent continuï apuntant-se" i afegeix que hi ha un treball molt gran darrere, de moltes persones de l'organització que ha aconseguit captar cada vegada més suport institucional per visibilitzar el sector.
Precisament, aquest any, per posar de relleu el treball de tots aquells que es dediquen al SEO, el congrés ha lliurat els primers premis SEOPLUS. En la categoria revelació el guardó ha estat per a Manuel Martín (Head of Data & IA en KeyTrends), en la categoria d'emprenedoria per a Juan Pablo Tejela (CEO de Metricool), en la de reconeixement de la trajectòria per a Aleyda Solís (SEO internacional i fundadora d'Orainti) i el premi honorífic ha estat per a Álex Navarro (CMO a Interamplify).