Com a Directora Global d'Innovació a t2ó ONE, et proposo, cada setmana, de conèixer les tendències o l'última hora en matèria d'intel·ligència artificial, prendre el pols a un món nou, però que ja comença a acumular la seva pròpia història. Avui, et plantejo una pregunta: Per quina Meta no desplegarà els models d'IA multimodal a Europa, els que barregen text, àudio i en el futur vídeo i àudio?

De moment, sabem que el llançaran en els propers mesos als Estats Units, però no en el conjunt de la Unió Europea a causa de la naturalesa impredictible que, segons la companyia de Mark Zuckerberg, marquen des de Brussel·les. Així doncs, per què això és important? Un enfrontament entre Meta i els reguladors europeus pot donar senyals per on aniran altres camins d'altres empreses que vulguin penetrar el nostre mercat. A més coneixem un altre precedent: Apple Intelligence. En aquest podcast i amb tan sols quatre minuts, resolc totes aquestes qüestions.

El context

Meta, l'empresa matriu d'algunes de les plataformes de xarxes socials més importants del món, tenia previst implementar una nova política de privacitat el 26 de juny. Li permetria utilitzar anys de les dades públiques dels seus usuaris, inclosos dades personals, fotos, publicacions i comentaris, per entrenar el seu programa d'IA que podria, per exemple, generar text i imatges o respondre a les consultes dels usuaris.

Posteriorment, l'organització de protecció del consumidor Test Achats va presentar una queixa davant de l'Autoritat de Protecció de Dades de Bèlgica contra la nova política de privacitat de Meta. Va argumentar que els usuaris no estan degudament informats sobre això i que no poden exercir efectivament el seu dret d'oposició.

Segons la Comissió Irlandesa de Protecció de Dades (DPC), en la qual es troba la seu europea de Meta, hi ha hagut una "comunicació intensa" entre el regulador i la corporació respecte a la nova política. Ara va demanar que Meta suspengués temporalment l'ús de dades europees en els models d'IA. Sense "informació local", Meta suggereix que el desplegament dels seus nous serveis d'IA proporcionaria una "experiència de segona categoria". En conseqüència, van decidir no llançar de moment a Europa Meta AI, un competidor com el popular ChatGPT de OpenAI.