Aquestes vacances hem estat al Japó, sembla que no érem els únics, molts compatriotes també van ser! Com no podia ser de cap altra manera, aprofitem per veure el nostre amic Jorge Calvo, un tarragoní que és vicedegà de Globis, l'escola de negocis més gran d'Àsia. Probablement no la coneguin perquè és una escola d'ensenyament, no fan investigació i no està en els rànquings, però no només és la més gran en nombre d'alumnes, sinó probablement la més innovadora d'Àsia.
Allà vam tenir l'oportunitat de veure en què estan treballant i quines són les seves propostes de futur. Globis té un acord amb OpenAI i desenvolupen eines basades en la IA generativa, tant per a la part presencial com per a l'online, que en el seu cas és molt important perquè gran part de l'educació executiva és online.
Com s'estructuren?
El primer grup d'eines que tenen en funcionament són aquelles que ajuden el professorat a preparar les classes. Assegurar una qualitat uniforme de tot el professorat i uns continguts estàndard en tots els grups d'alumnes no és tasca senzilla i li dediquen molt esforç. A cada nou professor se li assigna un mentor que l'ajuda en els seus primers passos, i s'asseguren que les avaluacions dels alumnes no caiguin mai per sota del 4,5-5.
En aquest grup també tenen eines que analitzen les mancances en la formació d'una empresa i ajuden a construir un pla personalitzat. Treballen molt en programes de formació ad-hoc per a empreses i aquest és un valor afegit important per a ells. Ara bé, les eines més interessants són les que es dediquen al seguiment del progrés de l'alumne. Ho fan analitzant les respostes dels estudiants i detectant les seves mancances, de manera que els participants en el programa en puguin aprofundir més en els temes en els quals són més fluixos fins a assolir el nivell desitjat.
Ells creuen que l'evolució d'aquesta eina permetrà eliminar amb els exàmens i la correcció dels exàmens tal com els entenem avui dia, fent realitat el somni de l'aprenentatge personalitzat. Òbviament, també disposen de "ChatGPTs", entrenats amb el propi material de l'escola, de manera que puguin respondre preguntes a l'estil de les clàssiques tutories, però automatitzades. Què permet tot això? Una cosa molt simple però fins ara impossible: l'aprenentatge i el seguiment individualitzat i permanent de cada estudiant, assegurant així que adquireixin els coneixements del curs. I poder fer-ho a un cost molt baix, amb un nivell d'escalabilitat infinit.