L'empresa d'intel·ligència artificial OpenAI i el gegant mundial de revistes Condé Nast han firmat un acord perquè ChatGPT i el seu motor de cerca SearchGPT mostrin contingut de Vogue, Vanity Fair, The New Yorker, GQ i altres publicacions conegudes del grup. "Ens comprometem a treballar amb Condé Nast i altres empreses editores de notícies per garantir que, a mesura que l'IA juga un paper més important en el descobriment i la distribució de notícies, mantingui la precisió, la integritat i el respecte d'informacions de qualitat", ha comunicat Brad Lightcap, director d'Operacions de OpenAI en el seu blog.
En l'escrit, l'empresa liderada per Sam Altman, explica que amb la recent introducció de SearchGPT, que "ofereix enllaços directes a notícies", pretén que els usuaris puguin tenir un accés més directe i detallat a continguts des de la font. "Estem combinant els nostres models conversacionals amb informació del web per brindar-li respostes ràpides i oportunes amb fonts clares i rellevants", recull EFE.
L'empresa també va avançar que planejava integrar en un futur "la millor" de les funcions de SearchGPT amb el seu 'chatbot' d'IA ChatGPT per millorar l'experiència dels usuaris.
Segons va informar el medi Wired (que pertany a Condé Nast) el director executiu de l'empresa, Roger Lynch, va enviar un correu als treballadors en el qual va abordar la importància que hi hagi una compensació adequada i justa per l'ús de la propietat intel·lectual de l'editorial.
"És fonamental que arribem a les audiències on són i adoptem noves tecnologies, mentre garantim l'atribució i la compensació adequades per l'ús de la nostra propietat intel·lectual", va escriure.
Acords d'OpenAI amb altres mitjans de comunicació
A més de Condé Nast, OpenAI ha col·laborat amb empreses de notícies com Associated Press, Axel Springer, The Atlantic, Dotdash Meredith, Financial Times, LeMonde, NewsCorp, Pressa Mitjana, ESTAFI o Vox Media. Tanmateix, altres mitjans s'han resistit a aquest tipus de pràctiques i han optat per protegir els seus negocis davant del cada vegada més creixent ús de l'IA.
Al desembre, el diari The New York Times va presentar una demanda contra OpenAI i el seu principal patrocinador Microsoft, per utilitzar els seus textos sense permís per entrenar els seus models d'IA.
D'acord amb el medi, milions dels seus articles s'han utilitzat per afinar uns 'chatbots' contra els quals ara es veuen obligats a competir al sector de la informació.
Mentre que publicacions com el Chicago Tribune i el New York Daily News, fins i tot han interposat demandes similars.