La Cambra de Comerç d'Espanya ha presentat un nou programa renovat del Kit Digital, destinada a les mitjanes empreses (entre 50 i menys de 250 empleats), que podran ja poden sol·licitar els ajuts aquest mes de desembre. Óscar López, ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública ha destacat que “l'èxit del programa Kit Digital demostra que Red.es ha esdevingut una palanca digital indispensable. Una empresa pública que ofereix solucions reals perquè coneix de primera mà les necessitats quotidianes dels negocis a què s'adreça”. Per part seva, el president de la Cambra de Comerç d'Espanya, José Luis Bonet, ha recalcat que la clau de l'èxit de Kit Digital rau en la col·laboració publicoprivada: “Contribuir a la digitalització de les pimes és la millor aportació que podem fer la transformació de l'economia i avançar cap a una economia basada en el coneixement i la sostenibilitat. Si aconseguim transformar les pimes, haurem canviat el país”.

Serveis i preus

Entre les novetats d'aquesta nova convocatòria, Kit Digital adapta el catàleg de solucions a les necessitats de les mitjanes empreses i incorpora noves categories que inclouen tecnologies d'intel·ligència artificial. Així, es posen a disposició de les empreses 14 solucions com ara: Comerç electrònic, Gestió de Xarxes Socials, Gestió de Clients, Business Intelligence i Analítica, Gestió de Processos, Gestió de la facturació i factura electrònica, Serveis i eines d'Oficina Virtual, Comunicacions Segures, Ciberseguretat, Presència avançada a Internet, Servei de Ciberseguretat Gestionada, Gestió de clients amb IA associada, Business Intelligence i Analítica i IA associada i Gestió de processos amb IA associada.

La quantia màxima de l'ajuda, o' bo digital ', serà de:

  • 25.000 € per a aquelles empreses entre 50 i menys de 100 empleats (Segment IV).
  • 29.000 € per a les empreses el nombre d'empleats de les quals sigui d'entre 100 i menys de 250 empleats. (Segment V).

Les mitjanes empreses no podran optar a les solucions de Marketplace, i Lloc Web i Presència bàsica a Internet, de les quals sí que disposen les empreses més petites. Pime no es podrà optar per la solució de gestió de processos i la solució gestió de processos amb IA, o la solució gestió de clients i la solució de gestió de clients amb IA; o Business Intelligence i Analítica; Business Intelligence i Analítica i IA. En aquests casos, les empreses beneficiàries només podran signar acords per una. El termini per presentar les sol·licituds es mantindrà obert fins al 30 de juny del 2025. Els ajuts es concedeixen en règim de concurrència no competitiva, s'atorguen de forma directa i per ordre d'arribada, una vegada realitzades les comprovacions del compliment dels requisits exigits a la convocatòria.

Com fer la sol·licitud?

Kit Digital és un programa d'ajuts del Govern, gestionat per Red.es, entitat adscrita al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública a través de la Secretaria d'Estat de Digitalització i intel·ligència artificial, que està dotat amb un pressupost de 3.067 milions d'euros, finançat per la Unió Europea a través dels Fons NextGenerationEU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda Espanya Digital 2026 i el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025, i té l'objectiu de digitalitzar pimes i autònoms de tots els sectors productius a tot el territori nacional. Kit Digital compta amb la participació de la Cambra de Comerç d'Espanya com a entitat col·laboradora.

Per sol·licitar els ajuts, l'empresa s'haurà de registrar primer a  www.acelerapyme.es  i completar un test d'autodiagnòstic per conèixer-ne el grau de maduresa digital. Posteriorment, haurà de sol·licitar el seu bo digital a la seu electrònica de Red.es. El nombre d'empleats es calcula tenint en compte la plantilla mitjana de treballadors en els darrers 12 mesos anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda. Sota el lema de 'zero papers', l'empresa podrà sol·licitar l'ajut sense aportar cap documentació. És suficient que l'empresa autoritzi a Red.es a consultar d'ofici els requisits i les obligacions requerits per obtenir la condició de beneficiari, salvaguardant la transparència i la seguretat jurídica.

A més, hi ha la figura del “representant voluntari”, qualsevol tercer sigui persona física o jurídica, degudament autoritzat, pot fer la sol·licitud per compte de l'empresa. Un cop es comprova que l'empresa compleix els requisits, es concedeix el bo digital. El beneficiari pot consultar a  www.acelerapyme.es  tant el catàleg de solucions de digitalització que ofereix el programa Kit Digital com el catàleg d'agents digitalitzadors. Un dels grans reptes serà afavorir el perfil de digitalitzador radicat en petites i mitjanes empreses que s'han trobat amb greus problemes per gestionar aquests ajuts entre sol·licitant i govern, ja que la feina d'ells es pot arribar a pagar a dos anys posteriors com a tard. Una situació que deixa amb poc marge d'error la musculatura d'aquells agents que necessiten rebre els seus honoraris en uns terminis lògics.