Nou lliurament d'EMPRÈN-IA de la mà d'Ariadna Font, CEO d'Alinia AI. En aquest cas, la interessant xerrada és amb Laura Urquizu, presidenta i CEO de Red Points, una de les scaleups amb un creixement més ràpid, amb la plataforma B2B més utilitzada per eliminar frau digital, processa uns 90 milions d'enllaços al dia. Abans de RP, Laura va tenir diversos càrrecs executius a Arthur Andersen i Caja Navarra entre d'altres, a més va ser nomenada una de les 50 dones emprenedores més influents en la indústria tecnològica a Europa i top 50 CEO de SaaS.
En aquesta entrevista amb Ariadna Font, Laura Urquizu ens parla dels moments que han marcat la seva carrera més profundament, del seu estil de lideratge i de com ha transformat i crescut Red Points en els 10 anys que porta al timó. Des d'una empresa emergent de tan sols 3 anys amb res a la caixa, a una scaleup amb desenes de milions de facturació i 300 empleats.
Amb ella, compartim tota la seva trajectòria: "En els últims anys em vaig reconvertir en inversora tecnològica, tot va començar amb la meva experiència en Caja Navarra, l'any 2008. He tingut dos moments clau en la meva vida: quan me'n vaig anar a Chicago perquè em va canviar la meva trajectòria vital va anar cap al que treballo avui. I quan ho vaig deixar tot a favor de Red Points, l'any 2014 fins al dia d'avui." D'aquesta manera, Laura Urquizu ha vist una empresa emergent des que començava: quan Red Points era una petita empresa emergent fins a l'actualitat que té un pes en l'àmbit mundial. "Al llarg de les etapes et veus abocada a canviar persones perquè les coses van evolucionant. En etapes diferents has d'anar canviant els líders. El millor talent, a priori, és aquell que ve d'haver-ho fet ja a una altra empresa emergent i t'ho canvia tot en positiu. Però amb els anys m'he adonat que això no és així: els millors són els que creixen des de dins de la teva empresa durant cinc anys, que coneixen la cultura de mercat i acaben sent uns referents gràcies al coneixement de l'empresa, el producte, però també la motivació i el talent", afegeix.
Trobar un projecte que et motivi, que t'arribi, no és fàcil. "Des de Red Points volíem lluitar contra el frau en línia i em va semblar que hi havia, part d'això, una connexió amb el que jo pensava. Em vaig llançar, hi havia risc, però si no sortia sabia que podia tornar a les meves 'tasques'. Per això, el setembre de 2014, no teníem diners en el compte i, per tant, havia d'aixecar una ronda de finançament ràpidament. Aquest moment va ser una gran prova de foc per ser capaços de convèncer els inversors. En vuit dies record que ja teníem la ronda tancada, va ser un absolut rècord. Aquesta va ser la diferència entre viure o morir". Coneix un altre cas d'èxit personal i professional.