La companyia tecnològica xinesa Lenovo, el fabricant mundial més gran d'ordinadors personals, va aconseguir un benefici net atribuïble de 1.295 milions de dòlars (1.241 milions d'euros) entre abril i desembre de 2024, la qual cosa representa un avenç del 70% respecte del resultat comptabilitzat en el mateix període del seu anterior exercici fiscal per l'empresa. L'aposta ha anat en totes direccions. Lenovo inverteix en tecnologia d'IA per garantir que les organitzacions puguin construir mons virtuals, aprofitar l'aprenentatge automàtic i la intel·ligència artificial en escenaris de la vida real, segons afirmen.

Per tot això, els comptes del fabricant xinès reflecteixen el fort creixement dels guanys en el seu tercer trimestre fiscal (octubre-desembre), quan el benefici net atribuït va augmentar un 106%, fins a 693 milions de dòlars (664 milions d'euros), incloent-hi un impacte positiu extraordinari de 282 milions de dòlars (270 milions d'euros) en relació amb crèdits fiscals. La xifra d'ingressos de Lenovo en els nou primers mesos del seu any fiscal, que conclourà al març, va assolir els 52.093 milions de dòlars (49.921 milions d'euros), un 21% per sobre dels ingressos comptabilitzats en el mateix interval de l'exercici anterior, incloent-hi un creixement del 19,5% entre octubre i desembre, fins a 18.796 milions de dòlars (18.012 milions d'euros).

Beneficis rècord

Lenovo va destacar que aquesta dada representa la millor xifra de venda trimestral "dels últims tres anys i les segones més altes en la història del grup", afegint que l'enfocament en la IA híbrida i l'excel·lència operativa, juntament amb la sinergia entre els grups comercials, han estat fonamentals per impulsar noves oportunitats de creixement. Per segments, les vendes en els primers nou mesos de la divisió de dispositius intel·ligents (IDG), incloent-hi el segment d'ordinadors personals i telèfons mòbils, van sumar 38.719 milions de dòlars (37.105 milions d'euros), un 13,4% més.

Quant a l'àrea de solucions i serveis (SSG), la facturació va augmentar un 11,6%, fins a 6.307 milions de dòlars (6.044 milions d'euros), mentre que el negoci d'infraestructures (ISG) va ingressar 10.404 milions de dòlars (9.970 milions d'euros), un 63% més. Amb el creixent poder i prevalença de la IA generativa, podem finalment deixar de banda qualsevol idea que la tecnologia està sobrevalorada? Bo, no. Almenys no respecte a la percepció del retorn de la inversió empresarial real. Vegem les dades: El 42 % de les organitzacions globals planegen institucionalitzar casos d'ús d'IA generativa el 2025.

Inversions milionàries

Aquests resultats venen precedits d'una forta inversió que segueix en augment. Les expectatives de despesa en IA per part dels responsables de la presa de decisions de TU en l'àmbit mundial gairebé es triplicaran el 2025, no només a Lenovo. La mateixa companyia ha encarregat un estudi per conèixer la realitat. D'aquesta manera, el 37% de la direcció es mostra escèptica cap a la IA. Tot això és d'acord amb una nova investigació d'IDC encarregada per Lenovo, acuradament inclosa al nostre llibre d'estratègies global per a VA CIAR 2025, It's Time for AI-nomics. La desconnexió entre les creixents inversions en IA i els dubtes generalitzats entre els acceptants de decisions sobre el seu valor és clara, i potser inevitable per a una tecnologia relativament nova i revolucionària. Malgrat això, els líders de TI esperen que la IA representi gairebé el 20% dels pressupostos tecnològics el 2025, impulsada per l'adopció accelerada de casos d'ús d'IA generativa. TI, desenvolupament de programari i màrqueting tinguin el nivell més alt d'aplicacions GenAI.