En una època marcada per la immediatesa i l'adaptabilitat, Malt ha incorporat una nova eina d'intel·ligència artificial, AI Search, per ajudar els negocis a trobar "l'autònom perfecte" per als seus projectes, reduint així hores de gestió i burocràcia, més enllà dels diners invertits. A Europa hi ha més de 6 milions de freelancers i des de la companyia han agregat un assistent personal que permet als responsables de contractació de les empreses detallar les seves necessitats i rebre recomanacions personalitzades dels candidats.
Com funciona? Els freelancers es creen un perfil definint les seves aptituds, habilitats i capacitats, indiquen la zona de feina i altres característiques. Paral·lelament, la companyia especifica quin tipus de professional busca, què és el que ofereix, la durabilitat del projecte i altres característiques. Com si es tractés d'un Tinder, en pocs segons li apareixen els candidats perfectes per a les seves necessitats.
"El 75% de les empreses europees tenen dificultats per cobrir llocs de treball, la qual cosa obstaculitza el seu creixement", assenyala Belén Alomar, cap de producte de Malt a Espanya, que apunta que "utilitzant la intel·ligència artificial per identificar i connectar al talent adequat, les empreses no només poden adaptar-se ràpidament a les necessitats canviants del mercat, sinó també fomentar una cultura d'innovació contínua".
Processos de selecció en 7 segons
"Volem ser la principal plataforma de management de freelancers en l'àmbit europeu i gràcies a la IA ho estem aconseguint", defensa, per afegir que "els models neuronals, la recerca semàntica i les anàlisis basades en l'aprenentatge automàtic han estat fonamentals per garantir que la recerca d'IA no només sigui ràpida, sinó que també pugui comprendre correctament el context d'un projecte determinat. Això garanteix que se satisfacin les necessitats reals del client".
"Creiem que la IA ha d'augmentar les capacitats humanes, no reemplaçar-les", afegeix Claire Lebarz, Chief Data & AI Officer de Malt. "Amb AI Search, els responsables de contractació mantenen el control i la IA s'encarrega de la feina més pesada: es tracta de prendre les decisions correctes més ràpides". A més, sobre el futur, afegeix que "la tecnologia i plataformes com la nostra permeten a les empreses accedir al talent global de manera àgil i eficient, convertint-lo en un avantatge competitiu clau. En els últims anys, hem vist com el fenomen de l'adopció de talent independent per part de grans empreses ha accelerat significativament".
I és que des dels seus inicis, Malt ha tingut la "missió" de transformar l'accés al talent independent amb una tecnologia que simplifica el procés de connexió entre freelancers experts i empreses de tot el món. Un sistema en desenvolupament que redueix el procés de selecció de dies a tot just 7 segons, el que fa que la gestió dels freelancers sigui més fàcil i escalable.
El 60% dels freelancers són millennials
Pel que fa al públic objectiu, el sector freelancing està "dominat" pels millennials amb un 60%, destacant que la majoria d'ells trien aquest camí perquè tenen experiència prèvia en empreses i decideixen emprendre pel seu compte. Es tracta d'una xifra que va seguida de la Generació X, ocupant la segona posició amb un 28%.
Respecte a les àrees de treball, destaquen sobretot aquells professionals especialitzats en tecnologia (23%), disseny web (24,5%) i comunicació (15%), en línia amb altres països europeus com Bèlgica o Alemanya, sent les 3 àrees principals més buscades: Disseny Web i Gràfic, Desenvolupament IT i Comunicacions i Màrqueting. No obstant això, les categories que han generat més ingressos, degut a les tarifes més altes amb les que treballen, són els especialistes en Desenvolupament IT, Consultoria de negoci i Data.
El 30% dels clients de Malt Espanya són de l'Ibex-35
Més de 70.000 empreses utilitzen Malt per trobar talent i la seva comunitat està formada per més de 800.000 freelancers. Present a nou països, Malt va facturar 28 milions d'euros el 2024, un 28,5% més que l'any anterior. La projecció de la companyia per a aquest 2025 passa per assolir els 35 milions d'euros i que la xarxa de freelancers superi els 65.000 a Espanya.
A més, a Espanya les grans empreses també estan apostant pel freelancing com un model que els permet atendre necessitats concretes i donar resposta a les exigències de la transformació digital. En aquest sentit, cada vegada més companyies decideixen contractar freelancers i, el 80% de la facturació de Malt España, ha vingut de clients que són grans empreses internacionals. A més, un 30% d'aquests usuaris pertanyen a l'Ibex-35.