MasOrange, l'operador de telecomunicacions més gran a Espanya per nombre de clients, i Google Cloud anuncien una aliança estratègica per accelerar encara més la transformació digital de MasOrange i posicionar la companyia com a proveïdor líder en telecomunicacions per a particulars i empreses avalades amb l'ús de la IA.
D'aquesta manera, MasOrange aprofitarà les tecnologies més avantguardistes entorn de la IA, la sòlida infraestructura i les capacitats d'anàlisi de dades de Google Cloud, per millorar l'experiència dels seus clients, així com per optimitzar les operacions i processos i impulsar la innovació en tot el negoci de la Companyia. Aquest avançat entorn tecnològic donarà als empleats de MasOrange l'oportunitat de treballar en innovadores aplicacions d'IA, al mateix temps que impulsa la capacitat de l'empresa per atreure professionals qualificats.
A més, accelerarà la innovació en casos d'ús sobre les seves xarxes, com la gestió i prevenció d'incidents en benefici del servei ofert als seus clients. També s'impulsarà l'eficiència a través de l'automatització i aprofitarà tot el potencial que proporcionen els actius de dades per a aplicacions d'IA predictiva. La nostra associació amb Google Cloud és un facilitador clau de la nostra visió estratègica, afirma Ravin Dhalani, VA CIAR de MasOrange. I afegeix: "El lideratge de Google Cloud en IA, juntament amb la seva infraestructura robusta i escalable, ens proporciona la base perfecta per continuar revolucionant l'experiència dels nostres clients. En aprofitar el poder de la IA, oferirem serveis personalitzats, optimitzarem les nostres operacions i desenvoluparem solucions innovadores que redefiniran la indústria. Aquesta col·laboració també assegura la nostra permanència a l'avantguarda de la innovació tecnològica, convertint MasOrange en un lloc atractiu perquè persones amb talent contribueixin al futur de les telecomunicacions."
Transformació de l'experiència dels clients
Quant a la millora de les operacions amb clients, actualment, MasOrange ja aprofita la infraestructura IA de Google Cloud amb models d'IA Vertex i Gemini per interactuar de forma personalitzada amb els clients. Gràcies als més de 150 models d'aprenentatge automàtic en producció i a l'impuls de més de 600 campanyes personalitzades simultànies, la satisfacció dels clients ha millorat significativament.
Aquesta nova aliança millorarà encara més la plataforma interna Advanced Analytics (AA) de MasOrange, una solució nativa al núvol basat en Google Cloud, que gestiona tot el cicle de vida de l'aprenentatge automàtic. Quant a continuar millorant la satisfacció dels seus clients amb els seus serveis de connectivitat, el projecte té per objectiu la detecció primerenca i proactiva d'anomalies tant en l'accés radi com en la xarxa troncal, la qual cosa redueix el volum d'incidències que requereixen acció manual. Això es tradueix en una comunicació més ràpida dels problemes i un millor temps mitjà de reparació i menys interrupcions.
Millores internes
Més enllà de millorar l'experiència del client i els serveis, aquesta nova aliança amb Google Cloud impulsarà també l'excel·lència operativa en MasOrange. Els processos interns també es gestionaran a través de l'automatització impulsada per IA, el que permetrà a MasOrange reduir costos i millorar la seva eficiència. Un component clau en això serà aprofitar les dades unificades dins de BigQuery per optimitzar les operacions i potenciar l'assistència dels agents a través de la IA generativa. Aquesta associació garantirà que les solucions de MasOrange evolucionin amb els últims avenços de Google Cloud, mantenint el seu lideratge en innovació en telecomunicacions i oferint un entorn atractiu per a professionals de la tecnologia.
Finalment, un aspecte molt important de l'aliança que avui s'anuncia és la consolidació de la infraestructura IT de MasOrange a Google Cloud. Després de la unió entre MASMOVIL i Orange, això constitueix un aspecte especialment rellevant, ja que aquesta operació va concentrar multitud de sistemes de la informació diferents. En concentrar la informació al núvol, MasOrange crearà un entorn de dades unificat. Aquesta plataforma de dades unificada, impulsada per serveis com Google Kubernetes Engine (GKE), Firestore, Cloud SQL, Apigee i Security Operations Enterprise Plus, serà fonamental per implementar models avançats d'IA. D'aquesta forma, MasOrange obtindrà una comprensió més profunda de les necessitats dels clients i s'avançarà així cap a l'optimització del rendiment de la xarxa i, en última instància, l'acceleració de la innovació impulsada per la IA.