Malgrat el seu gran procés d'internacionalització, la companyia espanyola de tecnologia MediaMarkt escull Espanya com a un dels primers centres d'operacions per aplicar el seu propi sistema d'intel·ligència artificial. La companyia líder en distribució d'electrònica de consum i serveis relacionats, llança el seu propi assistent digital basat en intel·ligència artificial (IA) Generativa per optimitzar i agilitzar les tasques diàries i impulsar la creativitat del equip amb una experiència d'ús segura. Desenvolupat per l'equip del Contact Center AI en col·laboració amb el grup de projectes d'IA de MediaMarkt Saturn, aquesta nova solució, anomenada Sandy, té capacitat per respondre a consultes en llenguatge natural, així com generar textos, imatges, o fins i tot donar suport a programació. Això permet realitzar moltes tasques de manera més eficaç i ràpida, donant més temps per centrar-se en qüestions estratègiques de més alt nivell.

Com ho percebrà el client?

Un dels aspectes més destacats d'aquest nou assistent d'IA Generativa és que la plantilla de les oficines centrals de MediaMarkt el pot fer servir per treballar en un espai de confiança dins de la xarxa de l'empresa, eliminant la necessitat de compartir informació confidencial externament. Per al desenvolupament de Sandy també s'ha posat gran èmfasi en la protecció i la seguretat de les dades. Per Mar Fernández, Head of Digital de MediaMarkt Espanya , “amb la integració de Sandy fem un pas més en el desenvolupament de la IA a les oficines centrals de MediaMarkt de forma eficient i segura. Aquest nou assistent digital ens permetrà identificar nous casos rellevants per el negoci, i també ens donarà suport enormement en el nostre treball diari a curt termini. Sandy demostra així el nostre lideratge en innovació digital i el compromís que tenim per millorar contínuament l'experiència de client i empleat a través de la tecnologia”.

El nou assistent Sandy, dissenyat per ser utilitzat de manera molt senzilla i intuïtiva, compta amb els models lingüístics GPT 3.0 i 4 d'OpenAI, i Palm2 de Google, així com programes de generació d'imatges com Stable Diffusion. Recentment s'han integrat també els models de darrera generació Llama3 i Gemini Pro. Amb la implementació de Sandy, MediaMarkt España es converteix en un dels primers països del grup que té accés a aquest assistent digital basat en IA Generativa, el desplegament inicial del qual va començar al febrer d'aquest any a Alemanya i posteriorment s'està integrant a tot el equip de manera progressiva. La IA exerceix també un paper fonamental en la transformació i millora de les operacions de MediaMarkt . A través d'acords estratègics amb líders tecnològics com ara Google, Microsoft, Accenture, Accesa i Parloa, la companyia ha pogut treballar en projectes pilot i ja ha integrat les primeres solucions a nivell d'experiència de l'empleat i del client basades en IA.

MediaMarkt és la companyia líder a Espanya i Europa al sector de la distribució d'electrònica de consum i serveis relacionats . Integrada a MediaMarktSaturn Retail Group, compta al voltant de 7.000 experts en tecnologia a Espanya i és present a totes les comunitats autònomes amb 112 establiments, a més de la botiga online i l'APP. A nivell europeu, la companyia disposa de més de 1.000 punts de venda ubicats en 11 països i una plantilla de 52.000 persones. Després de 25 anys operant a Espanya, l'èxit de MediaMarkt es basa en la seva adaptació constant a les noves tendències de consum.