Juan Ruiz de Gauna, Executive Board Member de GRUP MEDIAPRO, i Isaac Hernández, Country Manager Spain & Portugal de Google Cloud, han estat els encarregats d'oficialitzar el matrimoni entre aquests dos gegants de la comunicació i la tecnologia des de l'ISE Barcelona que aquests dies se celebra a Fira de Barcelona. L'objectiu? Esdevenir en partner de solucions en intel·ligència artificial per a tots els mitjans de comunicació que requereixin de sistemes avançats per oferir continguts media. Com a resultat d'aquesta col·laboració, GRUP MEDIAPRO ja està desenvolupant diferents solucions de creació d'imatge i vídeo generatiu, així com assistents personalitzats per a aquesta indústria.

A més, dins d'aquesta col·laboració a llarg termini s'inclou l'experimentació amb models Gemini per generar assistents personalitzats a les necessitats dels creadors. Serà un model de col·laboració en el qual el creador sempre estarà al centre de la decisió i serà qui defineixi quin tipus d'assistència desitja per desenvolupar el seu treball de manera més àgil. En paral·lel, MEDIAPRO també està explorant les capacitats multimodals dels models Gemini per multiplicar el valor del contingut mitjançant l'etiquetatge automàtic, que permetrà, per exemple, l'arxivat intel·ligent o la generació de resums i moments destacats (‘highlights’) de qualsevol tipus de contingut audiovisual.

Primer projecte en marxa

La primera iniciativa d'aquest laboratori serà el desenvolupament d'una Suite Creativa, una plataforma creativa per generar imatges i vídeos amb IA. Aquesta proporcionarà als perfils creatius un entorn privat i segur per crear imatges i vídeos generatius, sense necessitat de coneixements tècnics i amb accés a funcionalitats avançades que els permetran aprofitar al màxim la seva creativitat.

The Mediapro Studio és la factoria de creació, producció i distribució de contingut de GRUP MEDIAPRO i responsable de la posada en marxa de projectes globals d’alta qualitat, desenvolupats juntament amb grans talents de reconegut prestigi nacional i internacional. Broadcast Media Services, la divisió de serveis audiovisuals, disposa d’una de les flotes d’unitats mòbils més àmplies del món amb més de 25.000 produccions l’any a tot el món. Els seus 16 centres de producció ubicats a 4 continents estan equipats amb la tecnologia més avançada. A través de Mediapro Xperiences el grup dissenya, produeix i gestiona espais experiencials en tots tipus de formats i amb la més innovadora tecnologia. La divisió de Drets s’ha consolidat com a una de les principals agències de gestió de drets audiovisuals del sector. I a través de la unitat de Canals i OTTs el grup produeix i gestiona fins a 15 canals propis i per a operadors tant rellevants com ESPN, LaLiga o Movistar. Més de 7.000 professionals a les 50 seus a quatre continents converteixen cada dia en una realitat el propòsit de GRUP MEDIAPRO: Crear amb valentia, compromesos amb la societat.