El 48% dels joves d'entre 18 i 24 anys se sentiria còmode que les companyies d'assegurances facin servir la intel·ligència artificial, mentre que un 60% d'ells ho considera un sector "atractiu" per treballar, segons un estudi sobre la visió dels clients d'assegurances elaborat per Guidewire. Si s'amplia el focus a totes les edats, l'estudi indica que el 36% dels espanyols acceptaria l'ús de l'IA per determinar els preus de les primes sense intervenció humana. No obstant això, un 39% voldria contactar amb una persona en cas de no estar d'acord amb un chatbot.

Respecte als joves, el gruix dels enquestats s'inclina menys a treballar al sector. Mentre que entre els 18 i 24 anys, 6 de cada 10 tenen interès a desenvolupar la seva carrera al sector. En el conjunt dels enquestats, aquesta xifra baixa el 43%, segons recull Europa Press.

Entre les raons per dedicar-se a les assegurances destaca la imatge de diversitat que projecten les companyies del sector. És més, el 63% dels enquestats considera que és un sector divers en la configuració de les seves plantilles, cinc punts per sobre dels qui pensen el mateix del sector bancari.

Referent a casos d'usos, el 80% dels enquestats desitja un servei d'alertes que els avisés sobre situacions que puguin suposar un perjudici per als seus béns. Els usuaris acceptarien que les companyies d'assegurances recopilessin informació fins i tot en temps real per poder oferir aquests serveis, apunta l'estudi, amb xifres que van des del 21% que acceptaria que es monitorés si hi ha algun intrús a la seva llar fins al 30% que acceptaria el monitoratge de canonades per detectar fuites d'aigua, entre altres.

"Hi ha una clara oportunitat d'automatització al sector assegurador, que pot ser més eficient si introdueix, com a part essencial de les seves cobertures, serveis proactius com a alertes gràcies al monitoratge", ha recalcat el responsable sènior de màrqueting del producte de Guidewire per a la regió EMEA, Sebastiá Company Mas.

L'enquesta elaborada per la tecnològica, el negoci de la qual se centra a oferir una solució integral per gestionar companyies d'assegurances, també indica que el 60% dels enquestats retallaria la seva despesa en assegurances si es deteriorés la seva situació econòmica personal.

"La fidelització és clau per al sector assegurador, per la qual cosa tota acció encaminada cap a l'empatia amb el client, l'escolta activa, el funcionament proactiu i la personalització seran ingredients per mantenir una posició fort al mercat, i a això pot ajudar la tecnologia perquè, lluny d'eliminar els humans de l'equació, permet reduir friccions, fer enderrocar barreres i oferir noves propostes de valor capaces de contribuir a aquesta recepta d'èxit provat", ha postil·lat Company.