Les petites i mitjanes empreses (pimes) estan adoptant la Intel·ligència Artificial (IA) generativa, conscients del seu paper transformador en organitzacions de totes les mides. Per entendre millor com aquesta tecnologia està ajudant les empreses a créixer i competir, Microsoft ha encarregat a Forrester Consulting un estudi sobre el retorn d'inversió (ROI, per les seves sigles en anglès) de Microsoft 365 Copilot per a les pimes.

Els resultats de l'estudi, anomenat Forrester's New Technology: Projected Total Economic Impact™ Of Microsoft 365 Copilot for SMB1, són reveladors. El document reflecteix que, en un període de tres anys, les empreses que utilitzen Microsoft 365 Copilot poden experimentar un ROI entre el 132% i el 353%. A més, l'estudi detalla que àrees estan les empreses experimentant un impacte més gran de la IA:

  • Reducció del temps de llançament al mercat
  • Augment de la productivitat
  • Millora en la satisfacció dels empleats

A continuació, es detalla com els primers usuaris de Copilot han aprofitat el potencial de la IA per transformar els seus negocis, mantenint la seguretat de les seves dades mitjançant la protecció de dades empresarials a Microsoft 365 Copilot i Microsoft Copilot.

Invertir en Copilot ofereix grans beneficis a les pimes

L'estudi de Forrester demostra l'impacte que la IA pot tenir en les empreses, posicionant Copilot no només com una eina de productivitat, sinó com una inversió estratègica per al creixement a llarg termini. Entre els beneficis observats destaquen:

  • Un augment del 6% en els ingressos nets
  • Una reducció del 20% en els costos operatius
  • Una acceleració del 25% en la incorporació de nous empleats

Portar nous productes al mercat amb més rapidesa i respondre de forma adequada a les demandes dels clients són factors crítics per a l'èxit empresarial. L'estudi de Forrester destaca com Copilot pot contribuir a accelerar el creixement dels ingressos i obrir portes a noves oportunitats de negoci. Segons l'estudi, un 24% de les empreses van experimentar una reducció d'entre el 16% i el 20% en l'estafi to market de nous productes, mentre que un 27% va registrar millores en el temps de llançament d'entre un 11% i un 15%. Aquestes millores poden augmentar l'agilitat empresarial i enfortir la competitivitat al mercat.

Les empreses optimitzen els seus processos amb Copilot, per traçar el seu flux de treball i sol·licitar recomanacions que ajudin a eliminar ineficiències. Una vegada generada la llista de recomanacions, aquesta pot compartir-se amb l'equip per rebre comentaris i definir els passos a seguir. Copilot contribueix que els projectes avancin sense retards, proporcionant actualitzacions sobre el progrés de l'equip i ajudant a identificar ràpidament on es requereix suport addicional.

Augment de la productivitat

Els empleats de les petites i mitjanes empreses solen ser multidisciplinaris, realitzen tasques en diferents departaments i, en ocasions, tenen menys temps per dedicar als seus propis projectes. Copilot pot ajudar a afrontar aquest repte assumint tasques rutinàries i repetitives, la qual cosa ajuda els equips a centrar-se en un treball més estratègic.

L'estudi de Forrester mostra que el 51% de les empreses que utilitzen Copilot experimenten una reducció d'entre l'1% i el 10% en els costos de la cadena de subministrament, mentre que el 59% veu com els costos operatius disminueixen entre l'1% i el 20%. Això pot ajudar a destinar recursos a iniciatives centrades en el creixement sense sobrecarregar els equips.

Amb Copilot, l'equip pot trobar ràpidament detalls crítics en contractes de clients o acords amb proveïdors, a més de prioritzar correus electrònics de clients clau, assegurant que s'abordin primer els missatges més urgents. Copilot també té la capacitat de recopilar dades de fulls de càlcul i documents de text, analitzar-los i crear gràfics i taules fàcils d'entendre per agilitar la presa de decisions. L'estudi també destaca l'impacte de Copilot en la satisfacció laboral. En alliberar temps perquè els empleats col·laborin de manera més efectiva i assumeixin tasques més gratificants, les pimes han experimentat un augment del 18% de mitjana en la satisfacció dels seus empleats, juntament amb una reducció de la rotació de personal entre l'11% i el 20%.