Encara amb la ressaca del Mobile World Congress, la capital catalana reforça el lideratge europeu com a centre de la tecnologia i avanguarda en IA. D'aquesta manera, Microsoft acaba d'anunciar que ha obert un Hub de Vendes Digitals (Digital Sals Center) a Barcelona, amb l'objectiu de proporcionar serveis a empreses ubicades a tretze països europeus, incloent-hi, a més d'Espanya, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, Itàlia, Luxemburg, Noruega, Països Baixos, Portugal, Suècia i Suïssa. El Centre, que s'uneix als existents a Dublín (Irlanda) i el Caire (Egipte), completa la xarxa d'Hubs de Ventas Digitales de Microsoft a la regió d'EMEA, que comprèn Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica.

La projecció és crear més de dos centenars de llocs de treball aquest mateix any. El Hub compta amb una plantilla inicial de 44 persones de nou nacionalitats diferents (un 59% dones), que s'ampliarà fins a prop de 250 en els mesos vinents. La companyia està reclutant professionals amb diferents perfils, incloent-hi especialistes tècnics, arquitectes cloud i especialistes en solucions, per cobrir les posicions obertes. De fet, les ofertes laborals ja es poden consultar al seu web.

Creix el 22@

El nou hub ocupa una planta al carrer Ciutat de Granada, 150, al districte 22@ Es tracta del mateix edifici on són les seus d'Activision i King, els estudis de videojocs propietat de Microsoft responsables de les sagues Call of Duty i Candy Crush. L'edifici pertany a Colonial i es van adjudicar les obres l'any 2017, quan es va presentar com l'edifici d'oficines més gran de Barcelona. Es tracta d'un immoble de 24.500 metres quadrats de superfície repartida en 17 plantes completament diàfanes, sense columnes, d'uns 1.800 metres quadrats cada una i amb una inversió de 77 milions d'euros.

David Hernández Microsoft
David Hernández Microsoft

David Hernández, director d'Empreses de Microsoft Ibèrica, destaca: "L'elecció de Barcelona com a seu d'aquest nou centre suposa una aposta de Microsoft per donar suport al desenvolupament del talent digital disponible en l'àrea, així com reforçar l'atractiu de la ciutat com a pol d'atracció de professionals de l'àrea de tecnologia de tot Europa." De fet, el Hub comptarà amb empleats de diferents països i oferirà els seus serveis en deu idiomes (espanyol, alemany, holandès, francès, italià, portuguès, noruec, danès, suec i finlandès). D'aquesta manera, Barcelona és una de les ciutats més vibrants referent a la generació i atracció de talent digital. Segons l'últim Informe Digital Talent Overview, elaborat per Mobile World Capital, la ciutat comtal compta amb més de 122.000 professionals digitals, havent-se incorporat 13.500 nous especialistes TIC el 2023, la qual cosa suposa un increment de més del 12% respecte a l'any anterior. Durant l'any passat es van incorporar més de 5.000 professionals estrangers a empreses ubicades a Barcelona i, de fet, un de cada tres professionals digitals a la ciutat prové d'altres llocs, segons les conclusions de l'Informe.