Després de 54 anys d'història, el març del 2021 va desaparèixer de forma definitiva Páginas Amarillas. Però va morir el format, en paper, però no l'esperit. Des del MWC, BeeDIGITAL ha volgut agafar l'essència d'aquest llistat telefònic i reconvertir-lo per fer un producte atractiu en format tecnològic, adaptat als nous temps i, especialment, afegint un ingredient essencial per al seu èxit: la intel·ligència artificial. "Páginas Amarillas és el nostre origen. Amb l'icònic directori buscàvem ajudar els petits negocis a assolir nous clients. Ara, mantenim el mateix objectiu: que la pime pugui anunciar-se i ser visible per als seus clients; però les regles del joc han canviat. El que abans anàvem amb un anunci en una Guia, ara ho aconseguim amb eines digitals impulsades per Intel·ligència Artificial, que ajuden la pime a ser presents a Internet i a poder vendre en línia", assegura Carmen San Emeterio, Directora Comercial de BeeDIGITAL per ON ECONOMIA.
Per a això, en l'àmbit de companyia la transformació ha estat enorme. No només han canviat els productes que ofereixen a la pime, sinó que han apostat per modernitzar els processos i la tecnologia com a palanca sobre la qual construir el nostre negoci i els seus serveis. La gestió de dades és una de les bases essencials de BeDIGITAL que compten ja amb un milió de pimes. Amb la IA, tota aquesta evolució s'ha accelerat: "La intel·ligència artificial és un pilar fonamental en la nostra plataforma i el nostre model de negoci. Des de la creació automàtica de contingut i la gestió de xarxes socials, fins a l'automatització de la reputació en línia, la IA facilita i optimitza tasques que normalment consumirien molt de temps i recursos", sosté San Emeterio.
Més d'un milió de pimes registrades
La tecnologia intel·ligent juga així, un rol clau, que permet que les pimes puguin accedir al mateix nivell d'eficiència que tindria un equip de màrqueting digital complet. A més, dins els pròxims projectes, estan integrant un assistent virtual amb IA que automatitzarà l'actualització de contingut per a web i xarxes socials, així com el perfil a Google i l'comerç electrònic de les pimes. També, permetrà programar i gestionar campanyes de màrqueting mitjançant comandaments de text o veu. Aquests dies, des del MWC 2025, presenten les últimes innovacions de la seva plataforma, així com la seva integració en les ofertes de les telcos. En format de "marca blanca", els proveïdors de serveis de telecomunicacions podran oferir a les seves pimes clients la tecnologia de BeeDIGITAL, complementant la seva oferta actual i podent atendre una demanda creixent de serveis de digitalització per part de petits negocis.
Serveis extres de marca blanca
BeeDIGITAL va néixer fa més de 50 anys amb l'icònic directori, però el seu model de negoci no ha deixat d'evolucionar en paral·lel a com ho ha fet la societat i l'economia. Van començar llançant la versió web del seu directori (PaginasAmarillas.es), però aquest va ser només el punt de partida per al desenvolupament d'un complet dossier de solucions que situen la pime on l'està buscant el consumidor: Internet. Amb els serveis de BeeDIGITAL qualsevol negoci aconsegueix aparèixer entre els primers resultats de Google o Google Maps quan un usuari busca informació sobre determinat tipus de comerç.
També, disposa de pàgina web a través de la qual pot vendre o canalitzar part de la seva Atenció al Client. Igualment, té presència en xarxes socials i en altres llocs de referència per als consumidors, com Alexa o TripAdvisor. Pel que fa a xifres de negoci, actualment compten amb una plantilla de més de 300 persones, i les seves solucions per a pimes estan disponibles a 12 països d'Europa i Llatinoamèrica. Sobre facturació, en l'últim exercici fiscal de l'any 2024 van assolir els 67 milions d'euros.