Movistar ofereix des d'aquest dijous 12 mesos gratis de Perplexity Pro, el motor de respostes basat en Intel·ligència Artificial (IA) avançada que fa servir el llenguatge natural per respondre de forma clara i directa a les consultes que realitzin els usuaris. En incloure aquest servei, la marca de Telefónica es converteix en la primera del mercat espanyol de les telecomunicacions que ofereix a tots els seus clients, tant de telefonia mòbil com fixa o convergent, els últims avanços en Intel·ligència Artificial.

Així ho posa en relleu Movistar en un comunicat, on explica que Perplexity permet al client ampliar i aprofundir la investigació en brindar la possibilitat de formular preguntes de seguiment relacionades amb les respostes obtingudes, de manera que el client pot dialogar amb el motor de respostes de forma personalitzada.

Una altra de les facilitats que ofereix Perplexity és la de carregar arxius i imatges per a la seva anàlisi amb l'opció de fer preguntes sobre el contingut, així com resumir-lo. El motor de respostes també recupera informació en temps real d'Internet, pel que pot utilitzar-se per buscar qualsevol tema d'actualitat o informació d'última hora.

Així, miMovistar, juntament amb la resta d'opcions de contractació de Movistar, inclou a partir d'ara i durant un any l'accés sense cost a Perplexity Pro en una versió que funciona utilitzant els models d'IA més avançats del món (GPT-GPT-4o, OpenAI o1, Grok-2 i Claude 3.5). L'activació es realitza a través de l'àrea personal al web Movistar i en l'app miMovistar, explica l'empresa.

El client disposa també d'una URL personalitzada que pot utilitzar fins a cinc vegades per activar la versió Pro del servei durant 12 mesos, per la qual cosa pot compartir-la amb familiars i amics. "Avui donem un pas significatiu en el nostre acord amb Perplexity, reafirmant el compromís de Telefónica de democratitzar les eines d'Intel·ligència Artificial per a tots els nostres clients", assenyala Óscar Candiles, Chief B2C Officer de Telefónica Espanya.

Aravind Srinivas, CEO i cofundador de Perplexity, agraeix "el suport continu de Telefónica en oferir Perplexity Pro a tots els clients de Movistar. Les telecomunicacions proporcionen la infraestructura essencial que permet a les persones utilitzar Perplexity als seus dispositius, la qual cosa fa que Telefónica sigui ideal com a primer soci a Espanya a mesura que expandim la nostra presència. Si l'acollida del Comandament Vocal de Movistar Plus+ serveix de precedent, això significa que el mercat espanyol està entusiasmat amb el potencial de Perplexity per transformar la recerca de coneixement en una experiència més atractiva i eficient".

Així és l'aliança de Telefónica i Perplexity

L'activació d'aquest servei es produeix després que Wayra, el corporate capital de risc de Telefónica, anunciés el mes d'octubre passat que invertia en Perplexity, unint-se a altres reconeguts inversors com Nvidia, Databricks, Jeff Bezos, Stanley Druckenmiller, Bessemer Venture Partners, NEA i IVP, entre altres.

Aquesta inversió reforça l'aposta de Wayra per tecnologies d'avantguarda com la IA, i potencia la seva estratègia d'invertir en companyies amb alt potencial transformador i capacitat d'escalar globalment, com és el cas de Perplexity. L'acord amb Movistar forma part d'un acord global de Telefónica amb Perplexity, que ja s'està executant també al Brasil i el Regne Unit, i que, pròximament, es llançarà en altres països on opera Telefónica.

Així mateix, Telefónica va anunciar també aquest dijous que ofereix la primera experiència de Perplexity a través de la televisió en l'àmbit mundial, una app allotjada dins del catàleg de Movistar Plus+ que permet als clients que compten amb un descodificador UHD interactuar de forma senzilla amb Perplexity. Els usuaris poden preguntar sobre qualsevol tema a través del Comandament Vocal de Movistar Plus+ prement el botó d'Aura, i rebre respostes de text generades per IA en temps real que es mostraran en pantalla i també es poden escoltar.