Al CES 2025 de Las Vegas, Panasonic acaba de presentar el seu assistent digital, Umi, que ofereix a les famílies un entrenador de benestar personalitzat amb intel·ligència artificial. Creat en col·laboració amb Anthropic, Umi utilitza el model Claude AI per ajudar les famílies a "cuidar-se, coordinar-se i connectar" entre elles, va dir la companyia. Més concretament, es tracta d'un assistent d'IA que se centra a ajudar les famílies a crear objectius, com passar més temps junts o ser més actius, mitjançant una interfície interactiva, que també permet als usuaris xatejar de veu amb Umi.

En una demostració d'Umi durant la conferència inaugural del CES de l'empresa dimarts passat, Umi estava disponible en una aplicació mòbil on les famílies podien xatejar en grup amb la IA, així com establir objectius, crear rutines, gestionar tasques i molt més. L'aplicació també podria ser útil per als cuidadors de pares envellits que volen estar al dia de com estan els adults grans de les seves famílies, fins i tot si no sempre estan físicament junts, va assenyalar Panasonic.

El guia d'IA, que es llançarà als Estats Units aquest mateix 2025, s'integrarà, a més, amb una comunitat d'experts que ajudaran les persones a crear hàbits saludables i a crear rutines de benestar. Panasonic està treballant amb altres socis centrats en el benestar, com ara Aaptiv, Precision Nutrition, SleepScore Labs, Addition Wealth, Blue Apron, Calm i molt més. Aquestes marques, que formen part del col·lectiu de socis de Panasonic Well, treballaran amb Umi i altres empreses futures de Panasonic Well, va dir la companyia.

Funcionalitats

Yoky Matsuoka, director general de Panasonic Well, va dir a Mashable que Umi té com a objectiu millorar el benestar familiar amb un conjunt únic de serveis de coaching. L'agent d'IA conversacional no només farà suggeriments, en funció de les circumstàncies específiques de l'usuari, sinó que també oferirà referències als socis de la marca, que inclouen l'aplicació de meditació Calm i la plataforma de coaching en salut YourCoach. Umi també ajudarà els usuaris a crear objectius "assolibles" combinats amb un pla i mètrics diaris. "Volíem crear hàbits saludables mitjançant el canvi de comportament, connectar-los i convertir aquestes coses en rutines", va dir Matsuoka.

Mentrestant, l'associació entre Anthropic i Panasonic no només proporciona accés a Claude AI per utilitzar-lo en els productes de consum de Panasonic, sinó que també porta Claude a la plantilla de Panasonic. La companyia va dir que integrarà Claude com un "actiu estratègic" amb un enfocament a millorar els resultats en àrees com el servei al client, vendes, màrqueting i codificació.