Els bancs veuen actius molt importants en matèria de productes IA. Un d'aquests és Bank of America, que ja ha registrat un augment de fins al 94% en les patents d'intel·ligència artificial (IA) i aprenentatge automàtic (machine learning, ML) concedides i les sol·licituds de patents pendents des del 2022. Avui dia, l'empresa té gairebé 1.100 patents i sol·licituds pendents d'IA i ML a la seva cartera, i més de la meitat ja s'han concedit.

El cas de Bank of America

En total, el banc compta amb gairebé 7.000 patents concedides i sol·licituds de patents pendents, i el nombre més gran de patents concedides de totes les empreses de serveis financers. Aquestes xifres són resultat de la creativitat dels seus més de 7.500 talentosos inventors amb seu a 14 països i 42 estats dels EUA, i d'una cultura que permet als companys d'equip explorar i desenvolupar solucions innovadores per a particulars i empreses de tot el món.

"Innovem per satisfer i anticipar les necessitats dels nostres clients. A mesura que el nostre ritme d'innovació s'accelera, escoltem contínuament els clients i creem solucions per millorar i simplificar les seves experiències", va afirmar Aditya Bhasin, Chief Technology & Information Officer de Bank of America en l'última presentació de compte de resultats. I va afegir: "Aquest ha estat el cas del nostre enfocament de la IA, l'aprenentatge automàtic i la tecnologia relacionada durant molts anys, l'ús dels quals se centra, en els beneficis per als nostres clients i empleats".

A més de la intel·ligència artificial i l'aprenentatge automàtic, altres categories tecnològiques en les quals s'han concedit noves patents a Bank of America aquest any són la seguretat de la informació, la banca online i mòbil, els pagaments, l'anàlisi de dades i la realitat augmentada i virtual. Actualment, Bank of America inverteix més de 12.000 milions de dòlars anuals en tecnologia, dels quals aproximadament 4.000 milions es destinaran a noves iniciatives tecnològiques el 2024. Aquestes inversions contínues continuen millorant les experiències dels clients i impulsant l'eficiència operativa.