Amb tan sols sis mesos, Pinterest ha experimentat un creixement del seu valor quan tothom creia que estava pràcticament mort. Pinterest, aquest OVNI de les xarxes socials, està experimentant un creixement impressionant malgrat la recent caiguda del 15% de les seves accions. Per què és potencialment un bon punt d'entrada per als inversors? Quins són els punts forts únics de Pinterest en comparació amb els seus competidors en el mercat de la publicitat?

L'impuls de la IA

Centra't en els seus sòlids resultats financers, el seu programa de recompra d'accions de 1.900 milions de dòlars i la seva nova funció Performance+ que podria augmentar els seus ingressos des de la seva presentació el setembre de l'any passat. La nova eina basada en la intel·ligència artificial, impulsa els resultats amb el balanç perfecte entre performance i control. "Deixa que la IA i l'automatització facin tota la feina pesada que vulguis, amb una configuració personalitzada per optimitzar com prefereixis", aquesta és la seva carta de presentació.

Pocs seguidors, molta influència

Pel que fa als usuaris, Pinterest és la  15a plataforma de xarxes socials més popular  a tot el món a partir d'abril de 2024. Les quatre primeres són, per descomptat, Facebook, YouTube, WhatsApp i Instagram. (WhatsApp i Instagram estan empatats al tercer lloc). Tot i que Pinterest pot no ser tan gegant com algunes de les altres xarxes socials, això no vol dir que no valgui la pena. De fet, The 2025 Sprout Social Index™  va trobar que el 42% dels consumidors tenen un perfil a la plataforma. Això el situa entre les 10 principals plataformes socials on els consumidors tenen un perfil.

Tot i que Pinterest no té tants usuaris com algunes de les xarxes socials més grans, els ingressos segueixen augmentant constantment. El quart trimestre del 2024, finalment va assolir la marca dels mil milions de dòlars, generant 1.150 milions de dòlars en ingressos. Tot això per dir, Pinterest és una plataforma rendible, el que significa que és estable. És una bona idea invertir en una  estratègia de màrqueting de Pinterest  perquè pugueu aprofitar aquesta plataforma. Cada any, Pinterest publica un nou  informe "Pinterest Predictions". L'informe inclou previsions de les pròximes tendències basades en les cerques i el comportament dels usuaris. Com que les dades de la plataforma són tan fiables, aquest informe ha tingut una taxa d'èxit del 80% durant cinc anys consecutius. Això fa que Pinterest sigui increïblement útil per fer un seguiment de com estan canviant els interessos del vostre públic.