El Grup les Notícies de Catalunya, editor d’El Nacional i ON ECONOMIA, ha arribat a un acord amb el gegant d’intel·ligència artificial Perplexity i formarà part del seu Publisher Program. En els últims mesos, Perplexity ha integrat en aquest programa diaris com El País, el britànic The Independent, l’alemany Der Spiegel, o les publicacions nord-americanes Time i Los Angeles Times. En el cas d’El Nacional, ambdues companyies han arribat a un acord pioner amb Perplexity, convertint-lo en el primer soci editorial català. Aquest pas endavant amb la intel·ligència artificial consolida el vertical d'ON-IA, un projecte pensat per a pimes, autònoms i interessats en aquest món, amb una newsletter setmanal i un diari amb totes les novetats actualitzades de forma continuada.

Acords de referència

Precisament, ON-IA ha parlat amb Ryan Foutty, vicepresident de negoci de Perplexity, que ha valorat de forma concreta aquest acord amb el nostre grup: "Ens sentim honrats de comptar amb El Nacional com a membre del nostre programa d'editorials. Perplexity està fent possible que la gent pugui obtenir respostes directes i precises a qualsevol pregunta, i aquesta experiència no seria possible sense la informació fiable i verificada que reporten diaris com El Nacional. És fonamental tenir representació catalana al nostre programa d'editorials, ja que estem ampliant la nostra presència a Espanya a través d'una associació amb Movistar".

Perplexity és un cercador conversacional que, a diferència d’altres motors, inclou la font d’informació en les seves respostes. Aquest factor és cabdal perquè el lector tingui la certesa sobre la veracitat d’aquella informació que busca. La funció esdevé encara més important en el cas dels mitjans de comunicació, i per això el Grup les Notícies de Catalunya ha signat aquesta col·laboració. 

MWC Mobile World Congress segon dia 13
 Irene Gómez, CEO de Wayra; Ryan Foutty, vicepresident de negoci de Perplexity // Foto: Carlos Baglietto

Segons Foutty, l'estratègia de crear aliances amb referents de cada sector és essencial: "Una part clau de la nostra estratègia de creixement global és associar-nos amb proveïdors de telecomunicacions en diferents mercats. Les empreses de telecomunicacions com Movistar guanyen oferint un benefici nou i emocionant als seus clients, alhora que ajuden a Perplexity a presentar el nostre motor de respostes basat en IA a gent nova. Cap altre esdeveniment convoca l'espai de les telecomunicacions i el maquinari com el Mobile World Congress. Aquesta setmana passada ha estat plena d'anuncis emocionants, reunions i converses fortuïtes que no serien possibles en cap altre lloc. A més, em va agradar molt experimentar la bellesa, l'hospitalitat i la cuina espectacular de Barcelona”.

Així doncs, aquesta entesa permetrà que Perplexity ofereixi als seus usuaris els enllaços amb les diferents notícies publicades quan facin una cerca. A més, Perplexity es nodrirà de tota la informació de les publicacions del grup, cosa que ajudarà el motor de cerca a aportar respostes més acurades, i en català, ja que per al cercador, aquesta entesa suposa obrir una nova finestra en la nostra llengua: la quantitat ingent de notícies que El Nacional ha publicat en nou anys de vida li permet perfilar millor el seu motor català de cerca.