Sergi Sagàs, Soci i Director d'Innovació d'Hyperreal, es defineix com una persona curiosa i ganes d'aprendre. Sempre volia anar als Estats Units i fer cinema i, l'any 1994, va complir el seu somni treballant per Disney en el departament de grafisme, on tot el treball majoritari era manual. Posteriorment vindria Sony o Mediapro. Des d'aleshores, ha donat un gir radical la seva vida cap a la digitalització. Mentre la IA generativa amenaça d'emular-ho tot, des de com sonem fins a com ens veiem, el debat sobre la propietat de la identitat digital és més urgent que mai. Sagàs ha acabat coliderant Hyperreal, una empresa amb talent català, però radicada als Estats Units. Des de l'Empordà, on ell ha aconseguit treballar a la distància, ens atén en aquest primer videpodcast.

L'emprenedoria és el segell que defineix a Sagàs, però també a la seva empresa Hyperreal. Així doncs, comença amb un lideratge innovador que va revolucionar la indústria de l'animació i va ser pioner en el negoci dels humans digitals en pel·lícules de gran èxit i videojocs supervendes, amb èxits reconeguts per la Motion Picture Academy of Arts and Sciences, l'Advanced Imaging Society i la Visual Effects Society.

Com s'emprèn?

Actualment, han aconseguit establir els estàndards, construït els canals, creat una força laboral i superat les expectatives dels directors i productors més exigents una vegada i una altra. "Creem humans digitals, rèpliques d'humans orgànics", aquesta és la millor definició del producte que ofereix Hyperreal que ens dona. A partir d'aquí, el tret diferencial és com han sabut reaprofitar la creació d'aquests humans digitals, donar una continuïtat als projectes i estalviar costos que, actualment, consideren innecessaris en el món audiovisual i del cinema en general. L'abast de les empreses que demanen els serveis s'ha fet extensa en els esports, el teatre, la televisió, les celebrities i totes les empreses que volen tenir presència online. Per això, actualment, Hyperreal ja és tota una plataforma de representació.

La clau de l'èxit també rau en saber de qui t'envoltes. Així doncs, han sabut incorporar un equip executiu d'experimentats professionals de negocis amb experiència en la gestió d'empreses internacionals i el disseny d'innovacions per a empreses de tecnologia i mitjans líders a la indústria amb impacte, abast i connectivitat global. El propòsit i visió singular és construir la plataforma i el negoci de propera generació per al sector d'identitat digital amb el conjunt més ampli de capacitats interoperables i actius de la més alta qualitat. Primer, desenvolupen la infraestructura i el negoci per a creadors i talents de primera línia, després SaaS B2B amb identitats digitals corporatives sintètiques i, finalment, la nostra línia SaaS B2C d'identitats multiplataforma personalitzables per a tothom. Tal com explica Sagas, la pandèmia marca un punt d'inflexió en l'èxit d'Hyperreal. Coneix com trobar les oportunitats on, aparentment sembla que no existeixen, amb la primera píndola d'Empren-IA, un videopodcast patrocinat per Alina IA.