Telefónica Tech i IBM han subscrit un acord de col·laboració per impulsar el desplegament de solucions d'intel·ligència artificial (IA), analítica i govern de la dada per respondre a les necessitats de les empreses a Espanya a través d'una nova plataforma, denominada 'Shark.X', segons ha informat la companyia espanyola en un comunicat.
'Shark.X' ha estat concebuda com una plataforma oberta, híbrida i 'multicloud' especialitzada en gestió de dades i IA per facilitar i accelerar iniciatives de negoci en clients.
Telefónica Tech aportarà serveis professionals especialitzats per definir l'arquitectura de desplegament més adequada per a cada client i integrar la solució al seu entorn, així com per realitzar la ingesta de dades de diferents fonts i desenvolupar casos d'ús d'intel·ligència artificial orientats a abordar les seves prioritats de negoci.
Així mateix, proporcionarà assessorament en l'àmbit del govern de la dada i dels models d'intel·ligència artificial, així com en l'àmbit de compliment normatiu i ètic.
En tant, IBM inclourà diverses tecnologies que donaran cobertura a tota la cadena de valor associada a la gestió, anàlisi i explotació de dades empresarials.
En aquest sentit, 'Shark.X' allotjarà IBM 'Cloud Pak for Data' per permetre recopilar, organitzar, analitzar i governar dades; inclourà la plataforma de dades i IA d'IBM 'watsonx' per crear, implementar i escalar aplicacions d'IA de forma senzilla, segura i governada; així com 'Cognos' i 'Planificació Analytics', que permeten implementar solucions col·laboratives d'intel·ligència empresarial i planificació.
"Gràcies a aquestes capacitats la plataforma Shark.X donarà resposta a les iniciatives d'IA tant tradicional com generativa, i abordarà el govern i gestió extrem a extrem de la dada mentre proporcionarà un 'lakehouse' com a solució robusta de gestió de dades empresarials, ajudant a abordar la seguretat i protecció de les dades, i aportant intel·ligència de negoci, planificació, optimització i generació d'informes", ha afegit Telefónica.
"Aquesta nova col·laboració amb IBM contribuirà a impulsar els nombrosos beneficis que aporta la Intel·ligència Artificial, tradicional i generativa, i una correcta gestió de la dada al món empresarial. Unint el coneixement d'ambdós equips continuarem avançant en la construcció de casos d'ús destinats a crear negocis més eficients i sostenibles", ha subratllat la directora de la unitat de negoci d'Intel·ligència Artificial i Data en Telefónica Tech, Elena Gil.