Telefónica Tech segueix fent passos ferms per ampliar l'ús de la intel·ligència artificial al món empresarial. L'empresa tecnològica ha llançat la ‘Plataforma Telefónica Tech Gen AI’ per ajudar les organitzacions a crear assistents virtuals personalitzables capaços de resoldre consultes complexes, automatitzar tasques repetitives i optimitzar els processos interns mitjançant una interfície clara i intuïtiva. La plataforma, creada amb Altostratus part de Telefónica Tech, està dissenyada perquè qualsevol classe d'organització es pugui beneficiar d'aquesta tecnologia de manera ràpida i senzilla. Gràcies a la seva capacitat 'Plug & Play', no requereix configuracions complexes i ofereix als clients accés a les versions més avançades dels principals 'Large Language Models (LLM)', proporcionant potència, adaptabilitat i flexibilitat sense comprometre el control de la informació (això estarà a la infraestructura del client).
‘Telefónica Tech Gen AI Platform’ s'adapta a les necessitats específiques dels clients d'una manera àgil i eficient. Pot ser utilitzat per múltiples usuaris simultàniament i una de les seves principals característiques és l'àmplia col·lecció de centenars d'eines amb les quals es pot integrar (repositoris d'informació, eines de comunicació i aplicacions empresarials). Gràcies a les seves capacitats avançades, la plataforma permet a les organitzacions millorar el servei al client, anticipar-se a les tendències mitjançant l'anàlisi avançada de dades i augmentar la productivitat en àrees clau com la gestió de recursos humans o la planificació financera. Això allibera temps i recursos perquè puguin centrar-se en activitats estratègiques que impulsin el creixement empresarial. Elena Gil Lizasoain, directora d'IA i Dades de Telefónica Tech per a Espanya i Amèrica, va dir: “Aquesta nova plataforma es va crear amb l'objectiu d'impulsar l'ús de la IA generativa en tot tipus d'organitzacions, independentment de la mida i el nivell tècnic dels usuaris, i popularitzar l'ús d'assistents virtuals personalitzats per transformar les empreses i fer-les més eficients i resilients”.
Una solució agnòstica, escalable i segura
La plataforma destaca pel seu caràcter agnòstic, ja que és compatible amb diferents tecnologies d'hiperescala, i les seves capacitats s'integren i operen amb la tecnologia del client. També permet la connexió mitjançant API, adaptant-se a les necessitats específiques de cada empresa per a l'execució d'accions o processos. El llançament de la 'Plataforma Telefónica Tech Gen AI' amplia les capacitats de Telefónica Tech per oferir serveis d'intel·ligència artificial al món empresarial. L'empresa compta actualment amb més de 400 professionals dedicats a la investigació, desenvolupament i aplicacions de casos d'ús basats en aquesta tecnologia d'un total de deu centres especialitzats situats a Espanya, el Regne Unit, Europa central i Amèrica, fet que li permet complementar la implantació d'aquesta solució amb els seus serveis professionals per ajudar les organitzacions a desenvolupar assistents i agents personalitzats que s'adaptin a les necessitats operatives de cada negoci.