Toys 'R' Us ha llançat la primera comunicació de marca utilitzant Sora, eina d' OpenAI. Malgrat que aquest anunci va anar al públic nord-americà, l'impacte positiu ha generat que es torni a parlar d'una botiga multimarca de joguines que havia quedat pràcticament desapareguda o obsoleta al continent europeu. En aquesta peça, desenvolupada per Toys 'R' Us Studio, en col·laboració amb Native Foreign, explica la història del fundador, Charles Lazarus, i la seva ambició per transformar les botigues de joguines, juntament amb la mascota de la companyia, Geoffrey la girafa.  El vídeo ha estat estrenat a Cannes 2024 i està disponible a la web de la marca, amb teasers compartits als seus canals digitals. 

Objectiu: esvair la crisi de la darrera dècada

Des que la marca va ser adquirida per PRG Retail Group el 2022, compta amb 35 botigues a Espanya i 12 a Portugal. Aquest any es preveuen tres noves obertures de botigues multiformat, que abastin des de l'embaràs fins a la infància. I sembla que el final de la crisi de la dècada passada comença a visionar-se, malgrat no haver recuperat els beneficis milionaris. Nik Kleverov, director creatiu de Native Foreign, va dir que Sora va permetre que els equips fessin l'anunci "amb una velocitat i una eficiència notables". Mitjançant Sora, Toys "R" Us Studios i Native Foreign van poder fer l'anunci "en poques setmanes, condensant centenars de plans interactius fins a un parell de dotzenes", van dir les empreses. Tot i que l'anunci es va crear gairebé completament amb l'eina de vídeo AI, els equips també van utilitzar efectes visuals correctius i van compondre música originalment.

L'anunci de Toys "R" Us arriba en un moment en què les indústries creatives estan lluitant amb com l'aparició de l'IA generativa afectarà el seu treball. L'ús de la IA va ser una part central de la vaga d'escriptors de Hollywood l'estiu passat. Nik Kleverov, director creatiu de Native Foreign, va dir a CNN que el procés de treballar amb Sora també va ser una barreja de facilitat i rapidesa. “Tot el que veus es va crear amb text, però algunes fotografies s'ajuntaven més ràpidament que altres; alguns van prendre més iteracions", va dir. “El bloqueig, l'aspecte del personatge, el que porten, l'emoció, el fons, ha de ser un ball perfecte. De vegades creaves alguna cosa que era gairebé correcte i d'altres vegades no tan encertada". L' acord assolit entre escriptors i estudis incloïa no permetre que l'IA "escrigui o reescrigui material literari", no considerar l'escriptura generada per IA com a "material font" i no obligar els escriptors a utilitzar IA en el seu treball tret que ho vulguin. No obstant això, Kleverov va dir en un comunicat que tant la indústria creativa com la botiga de joguines estan "experimentant un renaixement i que l'empresa era "la marca perfecta per adoptar aquesta estratègia d'IA". 

I què fa Sora?

Per la seva banda, Sora es va mostrar per primera vegada al món al febrer amb OpenAI promocionant la seva capacitat per crear vídeos amb ordres de text senzilles que inclouen diversos caràcters, tipus de moviment específics i fons detallats. OpenAI no ha anunciat una data de llançament oficial de Sora, però es rumoreja que pot estar disponible per al públic a finals d'estiu.