La vicepresidenta executiva de la Comissió Europea responsable de Competència i de supervisar les polítiques climàtiques, l'espanyola Teresa Ribera, ha assegurat avui que Brussel·les no es planteja retardar la data de 2035, a partir de la qual no es podran vendre a la UE vehicles nous que emetin CO2. "No és una cosa que es plantegi la Comissió Europea i diré que no és una cosa que es planteja pràcticament ningú".

Així s'ha expressat Ribera en ser preguntada sobre aquesta possibilitat en el marc d'una visita a una planta de la siderúrgica Arcelormittal propera a la localitat belga de Gant, recull EFE.

La vicepresidenta comunitària va agregar que la pregunta és "com es pot combinar i acompanyar a la indústria de l'automòbil europeu en un procés de transformació que està en marxa i en una carrera indústria a nivell global que es va activar ja fa anys", però mantenint "l'estabilitat respecte als horitzons temporals".

"Les raons per les quals es van fixar aquests objectius continuen sent vàlides i en principi no hi ha cap intenció de canviar", va subratllar. La indústria europea de l'automoció reclama ajuda i flexibilitat en la transició davant de la caiguda de vendes de vehicles elèctrics, mentre algunes plantes té plans de tancar mentre, en paral·lel, es desenvolupa una batalla comercial amb la Xina perquè l'automoció europea no perdi terreny davant el gegant asiàtic al seu mercat intern.

La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha encarregat al nou comissari de Transporte, el grec Apostolos Tzitzikostas, que elabori un pla industrial per a l'automoció i que dissenyi propostes "legislatives" per impulsar els vehicles elèctrics en les flotes de cotxes d'empresa.

"La qüestió més important en aquest moment és com assegurar que la combinació de totes les eines i els instruments de què disposem ens permeten anar traçant aquest camí que ens faciliti anar des d'on estem avui fins on hem d'estar el 2035, 2040, 2050 i com hem de jugar amb tots aquests instruments per fer atractiva i confiable la inversió en Europa, la indústria de l'automòbil," va afegir Ribera.