Coca-Cola ha iniciat el seu pla d'impuls a l'envàs de vidre en hostaleria, que es desenvoluparà a la resta del territori durant 2023 i que té l'objectiu d'oferir al sector un porfolio ampli i exclusiu amb nou marques i 61 referències que permeti dinamitzar els negocis hotelers. La proposta de Coca-Cola es palanqueja en tres pilars: el creixement dels seus clients a través de la varietat de productes i mides que cobreixen totes les ocasions de consum; la millor experiència per als seus consumidors, i l'aposta per la sostenibilitat d'aquest envàs, exclusiu per al sector hoteler. Respecte al creixement dels negocis hotelers que ofereixen vidre, l'exclusivitat d'aquest envàs per al sector els permet diferenciar-se i oferir el servei i l'atenció que esperen els seus clients. En aquest sentit, segons un estudi de Conecta per a Coca-Cola, el 80% dels consumidors prefereix l'envàs de vidre quan va a un establiment hoteler, i destaquen d'ell la seva iconicitat, la seva qualitat, l'experiència, i la seva sostenibilitat. L'envàs de vidre es considera l'envàs més sostenible per a l'hostaleria per la seva circularitat, ja que és un envàs reciclable i retornable, que Coca-Cola recull, torna a les seves fàbriques i torna a omplir.

José Gómez, director de Vendes Àrea Est de Coca-Cola Europacific Partners Iberia, explica que "Coca-Cola aposta per impulsar el vidre com a format idoni al canal hostaleria, on juga un rol fonamental i compleix un paper clau". En aquest sentit, Gómez afegeix que "compta amb un disseny reconeixible i pot tenir fins a 25 vides de mitjana abans de ser reciclat".

Primera ampolla de Coca-Cola

Coca-Cola va produir la primera ampolla de vidre a Espanya el 1953, a la planta de Barcelona. Precisament aquesta nau, situada a la localitat de Martorelles, ha fabricat més de 51 milions de litres en aquest tipus d'envàs el 2022. Aquesta planta, inaugurada el 2006, és una de les més grans d'Europa per grandària, amb una superfície de més de 500.000 metres quadrats. En el conjunt de Catalunya, Coca-Cola distribueix prop de 5 milions de capses físiques de vidre a l'any.

El vidre en hostaleria ha estat una aposta constant en el negoci de la Coca-Cola. El 2015 va presentar l'envàs de vidre retornable, inspirat en la icònica ampolla de marca de 1915 -el primer envàs de vidre en patentar-se al món. El 2017, va llançar Royal Bliss per al canal Horeca, una innovadora gamma de mixers en vidre retornable. Aquell mateix any, també l'ampolla de Fanta canviava el seu format, més lleuger i amb més capacitat. Segons l'últim informe de sostenibilitat de Coca-Cola a Espanya, el 91% del vidre que produeix és retornable. La gestió sostenible dels envasos és un dels principals reptes de Coca-Cola, que treballa per utilitzar menys materials en els processos productius, i recollir i reciclar tots els que s'utilitzen.

A Espanya hi ha un bar per cada 180 habitants

Segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE), a començaments de 2021 hi havia 280.000 empreses del sector. D'elles, el 90% eren bars, restaurants i establiments de menjada i beguda. El que significa que hi ha un bar per cada 180 habitants. Des del punt de vista econòmic, el sector representa el 6,4% del PIB. Respecte a l'ocupació, a començaments de 2020, el sector ocupa a 1,7 milions de persones.

Des que Coca-Cola va començar a distribuir-se a Espanya ha mantingut un ferm compromís amb el sector. Mostra d'això són iniciatives com la campanya Beneïts Bars; la inauguració del primer monument oficial dedicat als bars en el municipi de San Bartolomé de Tirajana (Las Palmas), que el 2017 era el municipi espanyol amb més bars per habitant; la creació de Bartalent Lab, una plataforma d'informació i col·laboració especialment dissenyada per al sector; Hostaleria #PorElClima, una plataforma de consells i recomanacions per contribuir a la descarbonització de l'hostaleria i lluitar contra el canvi climàtic; així com els múltiples llançaments de producte exclusius per a l'hostaleria.

Però més enllà d'això, Coca-Cola ha establert un model de relació únic i diferencial a Espanya basat en un contacte directe, constant i personal dels equips comercials amb cada un dels punts de venda als quals arriben els productes que comercialitza i distribueix al país, cosa que li permet oferir una proposta i atenció personalitzades per a cada un d'ells.