La firma de moda intel·ligent i sostenible Sepiia ha desembarcat a Catalunya amb una primera botiga a Barcelona. La marca ha escollit Rambla Catalunya per apujar la persiana del seu negoci a la capital catalana, en un establiment de 185 metres quadrats de superfície i en què ha invertit 50.000 euros. Aquesta és la segona botiga que Sepiia obre a Espanya, després d'una primera inauguració a Madrid.

El comerç, situat en el número 89 de la via barcelonina, compta amb mitja dotzena de treballadors i ofereix productes tant masculins com femenins. A més, l'empresa dona la possibilitat de portar a la botiga les peces que ja no s'utilitzen per poder-les reciclar i, al seu torn, el client és compensat amb descomptes per a les següents compres. "Per a nosaltres és fonamental tancar el cercle, fer peces reciclades i que més tard, quan ja no es puguin utilitzar més, es puguin reciclar de nou", apunten des de la companyia. De fet, des de la marca al·leguen que una samarreta de Sepiia comparada amb una samarreta de cotó estalvia més d'un 99% d'aigua en el procés de fabricació.

Moda sostenible i intel·ligent

Per explicar el procés de fabricació, el comerç de Barcelona compta amb una instal·lació on es pot veure com es crea cada peça: des de la matèria 100% reciclada fins a com es transforma el fil amb tecnologia. En aquest sentit, el client pot veure com funciona l'assecatge ràpid, la tecnologia antibacteriana i com els teixits es poden reciclar. Entre els materials amb què es fabrica la roba de Sepiia destaquen la fibra de polièster antibacteriana reciclada o fibres de poliamides antibacterianes reciclades.

Interior de la botiga|tenda Sepiia de Barcelona
Interior de la botiga Sepiia de Barcelona

Expansió internacional

Respecte a les pròximes botigues, el fundador i conseller delegat de l'empresa, Federico Sainz de Robles, al·lega que "vol seguir expandint-se" i que segurament la pròxima obertura serà al mercat internacional, encara que no ha concretat la ubicació exacta.

Barcelona representa el 20% de les vendes que es fan a través del comerç electrònic de Sepiia, per la qual cosa la firma preveu que la botiga de la capital catalana sigui rendible abans d'acabar l'any. El seu objectiu per al retail és que suposi el 12% de la facturació total anual, que estimen que sigui superior als cinc milions d'euros el 2023. "Per a nosaltres aquesta obertura és un pas fonamental per a la consolidació de la marca. Després de l'obertura a Madrid, la flagship store de Barcelona és un aparador únic on poder apropar la nostra innovació a un públic nacional i internacional i impulsar d'aquesta manera l'expansió de Sepiia", ha assegurat el CEO del negoci.

Roba que no fa olor i no s'arruga

La start-up va néixer el 2016 a Lanzadera amb l'objectiu de crear roba que no fes olor ni s'arrugués. La primera col·lecció va sortir a la llum dos anys més tard a través del seu canal en línia i posteriorment va apostar pel retail, amb una primera botiga a la capital. El seu propòsit és fer moda còmoda, duradora i de fàcil cuidat amb materials innovadors i sostenibles. La companyia produeix a Espanya i Portugal i compta amb una trentena de treballadors i més d'una dotzena de proveïdors. La start-up va tancar el febrer de 2023 una ronda de finançament de 2,3 milions d'euros, liderada per inversors del Fons Borsa Social i Farad i ha estat guardonada amb múltiples premis.