La Xina ha defensat avui que els aranzels imposats per la Comissió Europea als vehicles elèctrics xinesos “soscavaran” la transformació verda del bloc comunitari així com la resposta global al canvi climàtic".
"Els aranzels distorsionaran les cadenes de subministrament globals de la indústria automotriu i perjudicarà els consumidors de la Unió Europea (UE). A més, soscavaran el procés de transformació verda de la mateixa UE i la resposta global al canvi climàtic", va argumentar aquest dimarts Li Chao, portaveu de la Comissió Nacional de Desenvolupament i Reforma (principal òrgan de planificació econòmica) del país asiàtic, en una roda de premsa.
El funcionari va agregar que el "proteccionisme comercial no és la sortida" i que els aranzels "obstaculitzaran el desenvolupament saludable a llarg termini de les empreses de la UE".
"La Xina dona suport activament a les empreses automotrius de tot el món perquè participin en una competència justa i mantinguin l'estabilitat de les cadenes de subministrament. Esperem que la UE reflexioni i sigui prudent, respecti les lleis econòmiques bàsiques i les regles de l'Organització Mundial del Comerç i també que escolti a la seva pròpia indústria", va assenyalar.
Al marge, Li va defensar que la indústria de vehicles de nova energia s'ha desenvolupat "molt ràpid" a la Xina brindant "una gran quantitat de models d'alta qualitat".
"Són àmpliament benvinguts per consumidors tant nacionals com estrangers. La clau per a aquest ràpid desenvolupament rau en el compliment de la llei, el respecte a la competència del mercat i la nostra persistència en l'obertura. A més, el concepte de desenvolupament ecològic s'ha arrelat profundament en la societat, convertint-se en tendència. I la indústria automotriu ha seguit aquesta tendència dirigida al consumidor", va comentar.
Segons Li, és la "plena competència del mercat" la que ha fet que les empreses "augmentin la seva inversió en I+D creant avantatges competitius a la Xina".
El funcionari va emfatitzar que també empreses com Tesla, Volkswagen i BMW no han dubtat a "invertir en la producció de vehicles elèctrics a la Xina".
"Continuarem creant un entorn de mercat competitiu i just per promoure la transformació i millora de la indústria de l'automòbil de nova energia", va dir.
Les declaracions es produeixen després que la Comissió Europea anunciés dimecres passat aranzels addicionals del 21 % de mitjana a la importació de vehicles elèctrics des de la Xina com a conclusió d'una investigació antisubsidis iniciada l'octubre de l'any passat.
Tot just cinc dies després, el Ministeri de Comerç de la Xina va anunciar aquest dilluns una investigació 'antidúmping' (competència deslleial) contra certes importacions de carn de porc i derivats procedents de la Unió Europea (UE), una anticipada resposta als aranzels imposats per Brussel·les als vehicles elèctrics xinesos.