L'absentisme laboral a Espanya va augmentar un 6,9% en el segon trimestre de 2024 en comparació amb el mateix període de l'any anterior, segons el darrer informe d'Adecco. Per fer front a aquest problema i reduir la taxa d'absentisme als llocs de treball, empreses com KPMG, Uriach, Frit Ravich o els supermercats DIA han apostat per FisioReact, una start-up que ofereix serveis de fisioteràpia a domicili per particulars i empreses. Fundada l'any 2018 a Barcelona, treballa amb més de 100 empreses, a les quals ajuda a millorar les mètriques d'absentisme laboral, i l'objectiu és seguir potenciant aquesta línia de negoci que va iniciar el 2019. 

Així ho explica Albert Valls, CEO i fundador de FisioReact, qui afegeix que aquesta branca corporativa es complementa amb el servei a particulars, que la start-up ha desenvolupat des de la seva fundació l’any 2018. A banda, també compta amb acords amb col·laboradors del sector com el Grup Quirón, Caser, Barnaclínic, FIATC Residències, Qida o Cuideo, que externalitzen part dels seus serveis de fisioteràpia a través de la firma barcelonina.

8 milions de facturació de cara al 2028

L'empresa va tancar l'exercici 2023 amb una facturació d'1 milió d'euros i té previst duplicar la xifra de cara a aquest any. "L'objectiu ara és multiplicar per quatre la nostra facturació en els pròxims tres anys i continuar ampliant la nostra xarxa d'acords amb socis del sector". Actualment, la companyia té presència a tota Espanya a través d'acords, mentre que opera a Catalunya, a la Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana i País Basc amb el seu servei a domicili per a particulars. L'objectiu de FisioReact és continuar ampliant la seva presència, aterrant a les principals capitals de província en els pròxims dos anys. "Ara per ara descartem obrir fora d'Espanya, perquè creiem que aquí encara podem créixer molt", recorda l'emprenedor, que afegeix que una altra de les apostes és potenciar el negoci digital per cobrir la demanda de clients. 

Més enllà de l'expansió territorial, en un parell d'anys preveuen obrir una ronda de finançament per poder fer el salt a l'estranger. "El focus el tenim aquí, però som conscients que tenim un model molt reproduïble i que a la llarga acabarem anant a altres països europeus", confirma Valls. El problema? "Quan pensem a fer el salt, veiem que a aquests països la regulació és molt bona i que la Seguretat Social treballa de la mà amb fisioterapeutes. Aquí això encara no ho tenim i hem d'adaptar-nos", matisa. I pel que fa als punts físics, ara mateix ho descarten, ja que volen seguir apostant per la "velocitat, la comoditat i l'especialització" dins dels mateixos domicilis dels clients. 

Equipo directivo de FisioReact (1)
Equip de FisioReact


La companyia compta amb una xarxa de 170 fisioterapeutes que realitzen més de 5.000 sessions al mes, el que representen unes 250 sessions al dia de fisioteràpia. L'any passat, per les mans de FisioReact van passar més de 8.500 pacients en 34.000 sessions. Enguany la previsió és ampliar aquesta xifra i arribar a més 12.000 pacients i 60.000 sessions.

Respecte a la irrupció de la pandèmia, a ells els va venir bé, comenta Valls, ja que la gent tenia por de sortir de casa i preferien quedar-s'hi abans d'anar a un centre. "Fins al confinament treballàvem amb pacients de la tercera edat i amb mobilitat reduïa, però després de la pandèmia vam obrir l'espectre i ara tenim pacients des dels 25 fins als 90 anys". "Nosaltres vam néixer amb la idea que qualsevol persona, independent d'on, s'ha de poder cuidar, i amb la pandèmia la societat es va adonar de la importància tant de l'esport com de les cures". 

Serveis de FisioReact

"Hem encetat el meló del benestar, especialment a les empreses". Amb aquesta premissa, des de FisioReact també ofereixen classes dirigides, formacions tant en l'àmbit nutricional com de salut mental i instruccions de postura, especialment a les empreses de producció i magatzem. "Organitzem jornades amb les necessitats de cada companyia i tenim un equip de psicòlegs que fan formacions de salut mental", explica l'emprenedor. "La idea és oferir un benestar holístic i posar l'empleat al centre, perquè d'aquesta manera es reduiran els casos d'estrès". 

A la llarga, el que busquen és oferir un gran ventall de verticals, tots relacionats amb el camp de la salut. "A la llarga, amb més infraestructura i plantilla, aspirem a connectar qualsevol pacient amb un especialista, bé podria ser un podòleg, un infermer o inclús un metge", acaba Valls. 

Amb una inversió inicial d'uns 30.000 euros, aproximadament, la companyia va tancar una ronda de finançament el 2021 de 400.000 euros, amb la que van créixer tant en l'àmbit de tecnologia com d'equip, a banda de doblar la facturació any rere any i tenen previst fer-ne una altra de cara al 2026.