La cadena de restauració barcelonina Gonzalez&Co va tancar el 2022 amb una facturació de vuit milions d'euros, un 40% més que l'any anterior, com ja va anticipar el directiu del negoci, Fran González, a ON ECONOMIA. La firma de food delivery fundada a la capital catalana ha venut en un any més de 550.000 plats entre burritos, nachos, quesadillas i tacos i en 365 dies ha enrotllat 350.000 burritos, aproximadament, 100.000 més que l'any anterior, sent aquest el seu plat estrella.
Com a novetat, l'empresa obrirà dos restaurants més a Espanya, un a Barcelona i un altre a Madrid, sumant així més de mitja dotzena d'establiments repartits entre aquestes dues ciutats i València.
Després de la presentació dels resultats, Fran González, CEO de la firma, ha apuntat que "gràcies a una òptima organització del funcionament de la cuina, els productes, la diversitat, l'equip i tota la nostra logística del delivery hem aconseguit posicionar-nos com l'opció favorita tex-mex per als nostres consumidors i créixer sense perdre la nostra essència". González ha orientat el negoci des d'un principi a les noves tendències del mercat, per la qual cosa l'aposta en el model de delivery ha estat molt forta, però sense descuidar la possibilitat de menjar dins de cada un dels locals. "El nostre temps mitjà de preparació de les comandes és de cinc minuts, la qual cosa ens permet adaptar-nos molt bé a aquest model mixt", ha explicat.
350.000 burritos venuts
De cara a aquest any, la cadena de restauració barcelonina continuarà apostant per reforçar el negoci i continuar creixent de forma sostenible i segura com fins ara. Gonzalez&Co centra el 2023 com l'any en què tancar diferents acords amb partners estratègics que permeti a la companyia de menjar tex-mex, continuar amb el seu pla d'expansió en l'àmbit nacional. En aquest sentit, el negoci continuarà prioritzant la inclusivitat i la diversitat en la seva oferta gastronòmica. Així, als seus locals es pot escollir qualsevol plat de la carta en la seva versió vegana o vegetariana i durant l'any passat es van vendre més de quatre tones d'Heura Foods, el seu partner per a la proteïna plant-based.
Més enllà del tancament d'acords, la cadena també encara l'any amb expectatives d'afiançament als territoris en els quals està present actualment per a més tard continuar desenvolupant el seu pla d'expansió nacional.
Aposta per la sostenibilitat
L'emprenedor Fran Gonzalez va estudiar cuina a l'escola Hofmann i es va graduar en Administració i Direcció d'Empreses per la UOC. Amb la mosca darrere l'orella i sense deixar de pensar en el futur, va agafar un vol i se'n va anar a Austràlia. Durant la seva aventura a més de 15.000 quilòmetres de casa va veure que el burrito era molt més que un plat d'origen mexicà i va decidir traslladar la cultura d'enrotllar diversos ingredients en una tortita de farina a la cuina mediterrània. Amb fons propis i posant el focus en el factor humà, González va apostar per embarcar-se en el món de l'empresa.
És al districte de Gràcia de Barcelona on va decidir obrir el primer punt físic i des de 2016 fins ara ha apujat la persiana de set locals: quatre a la capital catalana, un parell a Madrid i un més a València. "Mai no hem fet rondes de finançament, hem anat creixent de forma orgànica i amb recursos propis", va assegurar l'empresari a aquest mitjà, que va afegir que la companyia ha estat rendible des dels seus inicis.
Tots els restaurants de la cadena de tex-mex compten amb elements decoratius, d'inspiració tradicional mexicana i s'escullen d'acord amb criteris de sostenibilitat. El producte estrella? El burrito, les quesadillas mexicanes i el guacamole, encara que recentment els articles d'Heura (proteïnes de les faves de soja) també estan triomfant. "Adaptar-se a l'estil plant-based és una tendència i apostem per ella", va assenyalar.
Rendibilitat del negoci
"La missió des dels nostres inicis és aconseguir un producte de qualitat, a un preu ajustat i que es pugui estandarditzar per vendre a gran escala. Treballem amb un gran ventall de productes frescos i receptes mexicanes adaptades a l'estil mediterrani i fets de manera artesanal. Les mongetes, el guacamole, els vegetals i les carns es cuinen cada dia als restaurants i no treballem amb productes congelats", va indicar González.
Més enllà de superar la xifra de vendes i ampliar punts de restauració, l'emprenedor va concloure que veuen el negoci a llarg termini "com una empresa familiar amb més o menys volum, sense perdre el control del dia a dia apostant per la rendibilitat i mantenint l'esperit del primer dia: les persones davant, el reciclatge com a bandera i apostant per acabar amb el malbaratament alimentari".