Berto's Milanesa tanca una ronda d'1 milió d'euros de la mà dels fundadors de Glovo, Deporvillage i Habitissimo. La cadena de restauració fundada per Alberto Bonhomme, juntament amb uns altres tres socis, ha tancat la segona ronda de finançament després d'aixecar 500.000 euros a començaments de 2023. Amb aquesta injecció de capital, des del negoci volen accelerar el creixement, assolir els vuit restaurants aquest any i fer el salt a Madrid. La companyia va tancar el seu últim exercici amb una facturació d'un milió d'euros i per a aquest 2024 esperar assolir els tres milions d'euros.
"Tenim el focus posat en el creixement i la consolidació i aquest any volem augmentar la nostra presència estratègica en centres comercials i fer el salt a la capital", explica a ON ECONOMIA Bonhomme. En aquest sentit, l'emprenedor agrega que el 2025 volen comptar amb 12 restaurants propis i sumar a la seva cartera els primers locals franquiciats repartits per la resta del territori. Actualment, la firma compta amb tres restaurants entre Barcelona i la seva àrea metropolitana i l'objectiu és ampliar la seva cartera tant en comerços a peu de carrer com en centres comercials.
"Restaurants museu"
Si bé el projecte va arrencar com un restaurant de milaneses tradicional, ara el seu segell d'identitat són els restaurants museu. I és que cada establiment que tenen compta amb unes característiques pròpies. "Convertim cada local en un museu únic on homenatgem als nostres ídols més vividors des de la ironia i l'humor per fer-te passar una bona estona mentre et menges una milanesa", apunten des del negoci.
De fet, a l'espai de l'avinguda Diagonal de la capital catalana compten amb el Museu Juan Carlos, on una figura a mida real del rei Emèrit dona la benvinguda als comensals. A Travessera de Gràcia Berto's Milanesa homenatja Maradona i el restaurant està omplert de referències del futbolista amb samarretes, vambes i fins i tot retalls del diari. Finalment, en el Centre Comercial Splau a Cornellà, dediquen l'establiment al cantant i estrella mediàtica Julio Iglesias. "La idea és continuar ampliant aquest tipus de museus amb personatges vividors i incorporar al nostre catàleg figures com Joan Laporta o Belén Esteban, entre d'altres," comenta Bonhomme.
El tiquet mitjà s'acosta als 15 euros i assegura que el públic és molt divers. "Des de gent jove que aprofita per reunir-se amb els seus amics i visitar els nostres restaurants museus fins a personal d'oficina que s'apropa per menjar". Respecte a la plantilla, Berto's compta amb 25 empleats, encara que la companyia espera assolir els 70 treballadors a finals d'any.
"Actualment, les vendes provenen un 60% pel restaurant i el 40% pel lliurament a domicili, encara que la idea és que cada vegada guanyi més pes el retail." En aquesta línia, l'emprenedor augura obrir més locals en zones prime de les ciutats on s'ubiquin.
![Exterior Berto's Milanesa Exterior Berto's Milanesa](/uploads/s1/45/40/69/31/bertos-milanesa-exterior_63_600x450.jpeg)
De menjar asiàtic a l'argentina
Després de fundar la firma Instamaki el 2016, Alberto Bonhomme, un dels fundadors de la start-up venuda a Glovo el 2019 per cinc milions d'euros, va decidir obrir Berto's juntament amb seus dos socis: Borja Ballesté, que venia de treballar en el fons d'inversió en start-ups Inveready i Alex Puig, que va treballar anteriorment a Glovo. Més tard es va unir al projecte Enric Rebordosa com a quart soci del negoci.
La inversió inicial del projecte va ser de mig milió d'euros i entre els inversors hi havia l'influencer gastronòmic de Barcelona Rafuel, l'humorista David Callejón (popularment conegut com a David Guapo) i el fundador de Mantequerías Pirenaicas, Miguel Puchol, entre d'altres.
A finals de 2019, la companyia dirigida per Òscar Pierre va comprar l'empresa emergent barcelonina Instamaki (companyia de repartiment de menjar japonès a domicili) per cinc milions d'euros. La start-up disposava de quatre cuines: una d'ubicada a Sant Cugat del Vallès, una segona al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, una tercera a Madrid i una quarta a València. Amb l'operació, Glovo va fitxar els dos fundadors d'Instamaki, Alberto Bonhomme i Jan Morell.