Relleu a Colvin i aposta per la rendibilitat. La start-up barcelonina candidata a unicorn ha captat sis milions d'euros aportats pels seus actuals inversors i els seus fundadors, Sergi Bastardas i Andrés Cester, i en la que han participat una desena d'accionistes més, liderats per Eurazeo, el fons francès que va encapçalar la ronda que l'empresa va tancar el 2021 i valorada en 45 milions d'euros. A través d'un comunicat, el negoci ha detallat que l'ampliació de capital de sis milions d'euros se suma als 10 milions d'euros aconseguits el 2022 i "atorguen a Colvin una bona posició de caixa per als nous reptes", segons el seu fundador, Sergi Bastardas.
Els fundadors de Colvin fan un pas al costat
Després d'aixecar els sis milions d'euros, els emprenedors de la firma creada el 2016 han anunciat que faran un pas al costat perquè un nou consell delegat porti la companyia cap a la rendibilitat.
El negoci emergent de venda de flors i plantes en línia ha destacat que a finals d'any va emprendre "un canvi estratègic" per centrar-se en la venda directa al consumidor (B2C - Business to Consumer) i aconseguir "un creixement sostenible i estable". "Colvin ha arribat a un estat de maduresa en el qual l'estratègia i l'estil de gestió seran diferents", la qual cosa comportarà que Sergi Bastardas i Andrés Cester, els dos fundadors, facin un pas al costat i es busqui un nou conseller delegat per encarar la rendibilitat i entrar ja en ebitda positiu.
"Seguim compromesos amb l'èxit de Colvin i seguirem involucrats com a accionistes i consellers, aportant tota la nostra experiència i coneixement", han assegurat els dos fundadors.
La start-up ha tancat vuit rondes de finançament
La companyia, que se centrarà en "la millora de la logística, la mercadotècnia i l'oferta de producte", considera que pot ser líder del seu sector a Espanya, Itàlia, França i Portugal. Des de la seva fundació ha aixecat 83,7 milions d'euros en vuit rondes de finançament. A començaments de 2022, el comerç electrònic va adquirir Monsieur Marguerite, una start-up francesa especialitzada en la venda en línia de flors i plantes. Gràcies a aquesta operació, l'empresa catalana va entrar al mercat francès.
Colvin ha patit en els últims mesos en un context generalitzat de dificultats per a les empreses emergents: el 2020 va tancar, encara en pandèmia, amb 15 milions d'euros en ingressos i 240 empleats i per a aquest any preveu situar-se en aquesta mateixa facturació, però la seva plantilla és ara més reduïda, d'aproximadament 120 treballadors. De fet, Colvin era una firma emergent candidata a unicorn (negocis valorats en més de 1.000 milions de dòlars), però ara els inversors han reduït la valoració de l'empresa entre un 40% i un 50%.
La firma emergent barcelonina va ser el primer comerç vertical que va apostar per digitalitzar el sector de les flors i plantes a Europa amb un model basat en la desintermediació del producte i de la cadena de subministrament.