La consultora Gellify adquireix Noba Ventures. La companyia tecnològica i d'innovació italiana, amb seu a Espanya des de 2020 i especialitzada en processos de transformació digital, ha adquirit una participació majoritària de NOBA, the Business Prototyping Company, especialitzada en el desenvolupament i llançament de nous productes, serveis i models de negoci, amb l'objectiu de reforçar la seva presència internacional.
"Anunciem la col·laboració amb una empresa internacional i innovadora com Noba. Sens dubte, compartir els mateixos mercats ens animarà a combinar les nostres energies a la recerca d'un desenvolupament comú", indica Francesco Ferri, CEO de Gellify. "Aquesta sinergia es traduirà en un compromís constant i un fort desig de creixement, la qual cosa ens permetrà aconseguir millores significatives tant en la nostra oferta com en el desenvolupament tecnològic".
Expansió a nous sectors
En aquest sentit, el CEO de Gellify Iberia, Diego Fernández, afegeix que "estem presents al mercat espanyol des de fa gairebé quatre anys, donant suport a la creació de hubs d'innovació i impulsant iniciatives de canvi orientades a la transformació digital. El nombre d'empreses amb alt potencial de desenvolupament està creixent, amb un notable increment de start-ups en els anys postpandèmia. Gellify s'endinsa en un context de ràpida evolució en el qual la nova adquisició de Noba ens permetrà consolidar la nostra posició al mercat espanyol i expandir-nos en sectors com el comerç minorista, l'energia, els serveis financers o l'administració pública".
"Al llarg d'aquests últims sis anys, hem validat el nostre expertise en la investigació, definició i validació de nous serveis, productes i models de negoci per a grans marques. Amb la capacitat de desenvolupament tecnològic de Gellify, a més de l'experiència del grup en venture building i consultoria estratègica, podrem acompanyar als nostres clients també en la implementació d'aquests nous negocis a escala global", assenyala Blai Carandell Saladich, CEO de NOBA.
Ampliació de serveis
El Grup Gellify, juntament amb les seves filials, va registrar uns ingressos de 40 milions d'euros el 2023, amb un Ebitda superior al 15%. Amb l'adquisició de la participació a Noba, Gellify pretén ampliar els seus serveis de business prototyping i venture building i reforça el seu posicionament al mercat, oferint serveis d'innovació end-to-end a organitzacions públiques i privades en un país on el focus en el digital està augmentant a gran velocitat. A finals de l'any passat, Gellify va tancar l'adquisició de dues firmes italianes, Arad i Temsi també amb l'objectiu de continuar consolidant-se i expandint-se pel territori.
Noba, amb uns ingressos de 2,1 milions d'euros el 2023, treballa amb clients internacionals de diferents sectors com la indústria farmacèutica, el sector manufacturer, alimentació i begudes o la indústria financera i entre el seu dossier de clients es troben corporacions com Danone, Nestlé, HP o Generali.
Per part de Gellify, l'operació ha estat dirigida pel bufet Gianni & Origoni, amb un equip encapçalat pel Counsel Rodrigo Boccioletti i el Managing Associate Matteo Canonico a Itàlia, mentre que a Espanya la companyia ha comptat amb el suport de Studio Garrigues. Per la seva part, NOBA Ventures va ser assistida en l'operació per l'advocada Blanca Alberich Porta, fundadora de Dcode Legal Advisor.