Del Poble, la pizzeria d'un milió d'euros. El negoci valencià fundat el 2015 de la mà de Rubén Santos i Isabel Fayos, fa menys d'un any l'empresa va quedar blindada pel gegant de menjar a domicili Glovo. La companyia disposava d'un contracte en exclusivitat amb Uber Eats i després de múltiples ofertes "pràcticament setmanals", la plataforma fundada per Oscar Pierre li va fer una contraoferta. "Ens va donar 1 milió d'euros i des d'aleshores treballem només amb Glovo, estem encantats i ells amb nosaltres, ja que estem entre els cinc restaurants més demandats a l'aplicació barcelonina", apunta el fundador del negoci a ON ECONOMIA. Fins aleshores Del Poble treballava amb servei take away i va ser més tard quan va assolir l'acord amb Uber Eats.
L'empresa compta amb 31 restaurants repartits per Espanya i acabarà l'any amb 200 treballadors. Per l'any que ve Del Poble té previst arribar a la quarantena de locals i en cinc anys l'emprenedor aspira a aconseguir els 100 restaurants. "Hi ha moltes ciutats a les quals encara no estem presents i en altres ens reforçarem", apunta. De fet, a Catalunya el negoci té previst obrir a Badalona i ampliar la seva oferta a Barcelona i més endavant apostar per capitals de província com Tarragona i Girona. El primer establiment que van obrir a Catalunya va ser a començaments d'aquest any al centre de la capital catalana i actualment disposen de tres espais: un a la plaça del Sol, un altre en l'Eixample i un tercer a l'àrea metropolitana. Com trien els espais? "Nosaltres obrim on ens diu Glovo. Al final ells tenen informació de les comandes i s'encarreguen d'assessorar-nos", relata. De fet, l'emprenedor explica que només a Glovo compten amb més de 15.000 comandes al mes i que aquest any acabaran amb més de 600.000 pizzes venudes. "A València, per exemple, venem més que Telepizza".
La companyia, que va arrancar amb una inversió inicial de 15.000 euros, disposa de tres models de negoci: el take away, el format híbrid --demanar a la barra i emportar-se'l-- i el restaurant. El primer local que van obrir va ser a Gandia, la plaça de l'Ajuntament és el seu logo i el producte majoritàriament és valencià. El canvi de nom va ser una idea que els va venir al cap, especialment abans d'aterrar a Madrid, però van decidir apostar pel mateix i creuen que el temps els ha donat la raó.
Del Poble, rendibles des del primer dia
Respecte a la facturació, des de Del Poble preveuen tancar l'any amb 7,5 milions d'euros i l'any que ve amb més de 10 milions. "Del 2021 a aquest any hem doblat obertures, tenim molta ambició i si tot va segons el previst continuarem creixent molt més". En aquest sentit, Santos exposa que van acabar el 2021 amb 2,2 milions d'Ebitda i que aquest any superaran la xifra. "No sé quan encara, però el millorarem segur". Sobre el futur de l'empresa, Rubén Santos confessa que han rebut diverses propostes de fusions o compres i que alguna vegada s'ho han plantejat, però afegeix que "encara tenim molt recorregut". "La nostra marca tampoc no és tan reconeguda, hi ha moltes ciutats que encara no saben qui som i nosaltres seguim amb la mateixa il·lusió que el primer dia". I en un futur? "Ens van proposar d'anar a França i Portugal, però crec que encara tenim recorregut a Espanya".
Pel que fa a la caixa, la companyia és rendible des del primer moment i el creixement ha estat orgànic. "Ni rondes de finançament, ni business angels ni res de res", recorda l'empresari, que confessa que fa cinc anys que és a Lanzadera, l'acceleradora de start-ups de Juan Roig, president de Mercadona. "Jo vinc d'una família humil, he anat creant això a poc a poc i al final s'ha anat escampant com una taca d'oli. No tinc ni l'ESO, simplement he estat constant, ho he donat tot i m'he envoltat de molt bona gent", indica. Santos descriu Lanzadera com "casa seva" i assegura que és on ho ha après tot. "Jo estic o als restaurants o a l'acceleradora, estic els 365 dies i no puc baixar. La competència és alta, dies dolents els tenim tots, però si darrere de tot això hi ha un somni, has de perseguir-ho".
La pizzeria disposa de pizzes veganes, vegetarianes, al gust del consumidor i les valencianotas, produïdes fent una picada d'ullet a la seva terreta. En aquest cas, el client pot degustar productes com la carxofa de Benicarló o el moniato, la llonganissa o la botifarra i l'allioli a l'estil esmorzaret, entre altres aliments característics de la zona. La clau de l'èxit de Del Poble? "Productes de molt bona qualitat i en la mesura possible locals, innovació i equip. Estar envoltat sempre d'un molt bon equip és la clau", acaba.