Emprenedors nats, amb l'objectiu d'acabar amb el sedentarisme i facilitar la vida i la salut dels treballadors. Així és com neix Eleva Desk, una start-up que es dedica a la fabricació i comercialització d'escriptoris regulables, amb una estructura metàl·lica i taules de fusta. Nascuda fa mig any de la mà de Guillem Hernández i Toni Estellé, la firma aposta pels escriptoris ergonòmics dissenyats per facilitar la jornada laboral als treballadors. "És un producte que als Estats Units i als països nòrdics és molt freqüent, però a Espanya encara no hi ha consciència sobre la matèria", explica Hernández (Barcelona, 1995) a ON ECONOMIA. L'emprenedor, que anteriorment ja havia fundat una altra companyia, afegeix que la marca és 100% nativa digital i que la idea és mantenir-ho així. "Potser comencem a comercialitzar els productes en alguna superfície de cara a mitjans d'anys, però no està previst que representi gran part de la facturació", aclareix. 

Amb una inversió inicial d'aproximadament 250.000 euros, el tiquet mitjà d'Eleva Desk ronda els 500 euros (tot i que la xifra pot variar en funció del producte) i a curt termini preveuen llançar altres articles. "Hem començat amb els escriptoris elevables que permeten treballar tant a peu dret com assegut, però en poc temps llançarem al mercat calaixeres, carregadors sense cables, cintes de caminar per sota de les taules, tamborets per treballar a peu dret o suports pels portàtils i les cadires, entre altres", indica. A més, a llarg termini preveuen treure la seva marca pròpia de cadires. 

500 taules venudes en mig any

Com valoreu aquest mig any? "Hem arribat al mercat en un punt on diferents aspectes s'han ajuntat, com ara la implantació del teletreball i la flexibilitat per part de les empreses a l'hora de dur a terme les vui hores laborals", argumenta, i adhereix que la resposta per part dels clients ha estat "molt bona" i que el 2022 el van tancar per sobre de les seves previsions. "Calculàvem una xifra, i vam acabar l'any un 15% per sobre". Pel que fa a les previsions pel 2023, des d'Eleva Desk esperen obrir marketplace, que els portarà a vendre a altres països i estar presents a plataformes com Maison du Monde o Leroy Merlin, entre altres. "Farem algun test operatiu, ens agradaria anar a altres països però no l'objectiu principal d'enguany. Ara el que volem és assentar-nos a Espanya i seguir creixent respecte a quota de mercat", defensa. 

Pel que fa a la competència, Guillem Hernández afirma que "n'hi ha molta" i defensa que no és un producte que hagin inventat ells. Per contra, apunta que, a diferència de les grans marques, ells són una "firma especialitzada" i que el contacte amb el client és proper per poder-lo entendre. "A les marques generalistes els és igual un client o un altre, que comprin una taula o un sofà, en canvi, nosaltres ens preocupem, volem saber les seves inquietuds, i si estan còmodes o no amb nosaltres". Fins ara han venut unes 500 taules elevables i esperen multiplicar per cinc aquesta xifra de cara a aquest 2023

La fabricació és "pràcticament 100% nacional", ja que la fusta és de Galícia, la manipulen a Tarragona i la seu la tenen a la Sénia (Tarragona). El 90% és client final, tot i que no descarten impregnar en el B2B (business to business). "Hem tingut de clients alguna escola, universitat o coworking, així que potser penetrem en aquest mercat. Tot i això, l'emprenedor fa èmfasi en el fet que el seu públic objectiu és gent digitalitzada i creativa, que treballa des de casa, i que ja ha utilitzat el producte, però d'alguna altra marca. 

Eleva Desk
Eleva Desk

Experiència en el sector

Toni Estellé, propietari del holding Ecommerce Addventures, que compta amb la marca Pummba, entre altres marques, i exfundador de Marmota (start-up de Barcelona de matalassos i coixins i adquirida per Flex el 2021) volia repicar els avantatges de Marmota en altres verticals com ara taules, sofàs i cadires tot aprofitant el background i l'experiència que portava i Guillem Hernández venia de cofundar una agència de desenvolupament web. "En el meu cas, només feia ecommerce, no tenia la meva marca pròpia, i al final es va donar l'oportunitat de la mà d'un client com era el Toni", recorda.

"Si he de donar algun consell, diria que els emprenedors dediquin el temps necessari a la construcció del seu projecte i marca, que no tinguin pressa en llançar el producte al mercat. Nosaltres ens vam esperar, vam voler crear molt bé la nostra marca perquè si no, tota la feina que hi ha al darrere no serveix de res", relata l'emprenedor. Finalment, argumenta que centrar-se en el client és "fonamental" perquè sense clients no hi ha producte. "Ja pots tenir el millor producte del món, que si no cuides a l'usuari, estàs acabat".