Millorar la salut femenina des de dins i des d'una visió femenina i integrativa. Aquest és el repte que es va plantejar i al qual s'afronta Jou López, amb la seva incipient empresa FemmeUp, que elabora complements per abordar diverses àrees de salut de la dona, des de la nutrició, salut hormonal o envelliment cognitiu, fins a la menopausa i la libido. Amb 17 anys d'experiència al món de la salut femenina treballant en diferents laboratoris farmacèutics, aquesta emprenedora va fundar FemmeUp després d'aprofitar els dos anys de la pandèmia per analitzar quines eren les necessitats de les dones, posant èmfasi que els problemes hormonals no sempre van aparellats a l'edat. L'acompanya en aquesta aventura empresarial Marcelo Lewin, expert en comunicació i divulgació. L'equip el completen en col·laboració externa una biòloga i una nutricionista especialitzades en la salut hormonal de la dona.

Centrada en la millora del benestar de la dona, els seus productes i serveis no estan destinats a combatre patologies, ni a curar malalties, sinó que aborden la simptomatologia prèvia als problemes de salut fruit dels canvis hormonals o la caiguda de la libido com a indicador de fortalesa i vitalitat. A FemmeUp atenen els problemes de son, cansament i fatiga, sequedat, disrupció del son, falta de concentració o simptomatologia de la menopausa amb productes i serveis.

La societat, "sobretot la masculina", associa aquests símptomes a les dones madures, però l'estrès, la maternitat, els anticonceptius, la conciliació laboral i familiar... fa que "aquests símptomes afectin a un públic femení a partir dels 25 anys", explica López. Una dada que constata amb les dades de les usuàries dels productes FemmeUp: "El 50% dels nostres clients són dones menors de 40 anys", perquè totes les dones d'entre 25 i 60 anys, "en certs moments de la seva vida han patit algun desordre hormonal que els ha provocat la caiguda de la libido", concreta Jou López. Mentrestant, un 20% són homes que s'informen i busquen solucions per a les seves parelles.

"Són dones -explica López- que van al metge amb aquests símptomes i no troben solució", perquè en la medicina en general falta pedagogia sobre els efectes de les alteracions hormonals que poden provocar situacions com l'estrès o l'ansietat, o les seqüeles que pot deixar la ingesta d'un medicament. L'emprenedora posa d'exemple, arran de la vacuna contra la covid, l'alteració de la menstruació que han patit moltes dones. Per això, a FemmeUp no únicament es basen en els complements nutricionals. També ofereixen servei de seguiment i acompanyament a les clientes, amb un equip de nutricionistes, fisioterapeutes, sexòlogues i ginecòlogues.

Alguns dels productes de la gamma FemmeUp / FemmeUp

Els suplements nutricionals de FemmeUp es basen en productes naturals -plantes adaptógenas que equilibren l'organisme-, amb una gamma de sis productes en càpsules o batuts i un aliment de macadura, el cacau i la garrofa. Tots ells es formulen a FemmeUp i es fabriquen en uns laboratoris externs, situats a Catalunya. Actualment, la fabricació ascendeix a 180.000 comprimits a l'any i "la previsió és multiplicar-los per 10 al llarg de 2023", gràcies a l'expansió de la marca i la incorporació de dos nous productes destinats a la millora del benestar en la menopausa, el tractament de l'endometriosi i dels ovaris poliquístics.

Les expectatives de creixement posen el focus en guanyar presència en Espanya -amb més de 90 punts de venda en farmàcies i botigues especialitzada- i en Portugal (amb 10 establiments) i estendre's encara més als actuals mercats amb vendes online (Itàlia, Bèlgica, Argentina, Xile o Panamà). L'e-commerce representa el 50% de les vendes totals. Per a això, Jou López busca un partner financer, encara que no descarta obrir una ronda de finançament per captar uns 250.000 euros. El que sí que té clar és que vol "inversores", en femení. De fet, entre els petits inversors que van confiar en el llançament de l'empresa, que va comportar una inversió inicial d'uns 70.000 euros, el 60% són dones, i entre elles es troben Carmen Herrero, CEO i cofundadora de la start-up biomèdica Kintsugi Therapeutics, Silvia Bonich, cofundadora en The Energy Lab, o Beatriz Mesas, cofundadora d'Incapto. Amb tot, l'objectiu és assolir una facturació del milió d'euros a finals de 2024, doblant el mig milió d'euros en vendes que preveu per a aquest 2023.