Getir, la companyia de lliurament ultraràpid, ha anunciat aquest divendres l'adquisició de Gorillas, empresa berlinesa de lliurament sota demanda amb l'objectiu de crear un gegant dels lliuraments ultraràpids. Getir es va fundar el 2015 com el primer servei de lliurament ultraràpid d'aliments del món i opera a nou països de tres continents. Pionera al sector amb el seu model de lliurament en minuts, l'empresa es va convertir en el primer decacorni europeu de lliurament de la compra a començaments d'aquest any. Les parts no han donat més detalls sobre l'acord, tot i que el Financial Times ha avançat que la compra ascendiria a 1.200 milions de dòlars, uns 1.136 milions d'euros. Respecte a la valoració, Gorillas va arribar als 3.000 milions de dòlars (2.840 milions d'euros). Per contra, la seva valoració actual seria molt menor, d'uns 1.200 milions de dòlars.
"Els mercats pugen i baixen, però als consumidors els encanta el nostre servei i la conveniència ha arribat per quedar-se. El sector del lliurament ultraràpid de la compra continuarà creixent durant molts anys i Getir liderarà aquesta categoria que va crear fa 7 anys", ha afirmat Nazim Salur, fundador de Getir.
Punxada de Gorillas
A mitjans del mes de juny, la plataforma alemanya de repartiment a domicili Gorillas va anunciar un expedient de regulació d'ocupació (ERE) "per estudiar la reducció" de la seva plantilla a Espanya, que segons fonts de la companyia estava conformada per gairebé 500 persones. A través d'una declaració pública, Gorillas va detallar que l'obertura de l'ERE va tenir lloc el passat 15 de juny i que va reclamar a la seva plantilla que triessin als seus representants per al procés. "Tramitem l'ERE com a mesura preventiva per a salvaguardar la nostra plantilla en cas que hàgim de reduir-la. Segons la normativa vigent, un reajustament que involucri almenys a 30 empleats, ha de tramitar-se d'aquesta manera", va assenyalar la companyia.
A finals de maig d'enguany, la matriu de l'empresa de Gorillas, que té la seva seu a Berlín, va informar que anava a enfocar-se a créixer a països Alemanya, França, el Regne Unit, Països Baixos i els Estats Units, els mercats dels quals provenen el 90% dels seus ingressos. Al mateix temps, va anunciar l'acomiadament de 300 persones de la seva seu central i que a Itàlia, Espanya, Dinamarca i Bèlgica s'estaven analitzant "opcions estratègiques".
Desembarcament a Espanya
Per contra, Getir, amb seu a Istanbul, està en una fase d'expansió a través d'adquisicions, més enllà del seu creixement orgànic. Des que va sortir al mercat, la companyia ha comprat Weezy al Regne Unit, Frichti a França, o la catalana Block, a Espanya. Aquesta última es va produir l'any passat i li va permetre el seu desembarcament a Espanya. Sota l'eslògan "lliurem la teva compra en minuts", el negoci centra els seus esforços en estalviar temps al client final. A través de l'aplicació, els usuaris tenen accés a 2.000 productes de la cistella de la compra i, en pocs segons, un repartidor els porta les comandes fins a la destinació final.