Kream accelera a Espanya. La start-up de cosmètica solar ha aixecat 400.000 euros en una segona ronda de finançament liderat per inversors i capital privat barceloní, així com alguns dels seus socis actuals. La marca fundada el 2021 de la mà de Joan Faura, Borja Blasco, Alex Rodés i Jordi Martínez, destinarà els fons obtinguts a augmentar la seva producció i a enfortir la seva presència al mercat espanyol, a més de potenciar la internacionalització.

El negoci ofereix cremes amb diferents nivells de protecció solar, olis i potenciadors de bronzejat i recentment ha llançat un condicionador bifàsic per a la cura del cabell, així com una crema facial SPF50. Kream està present en punts de venda d'Espanya, França, Alemanya, el Regne Unit, Itàlia, Grècia i Portugal i a curt termini l'objectiu és créixer fora d'Europa. "En un any o dos calculem aterrar a Mèxic i estar presents també als Emirats Àrabs Units", argumenta Alex Rodés, un dels fundadors de la start-up. En aquest sentit, l'emprenedor agrega que "són països que estan creixent molt de pressa i volem ser-hi amb els nostres productes" tant al canal B2B (business to business) com en B2C (business to consumer).

Expansió internacional de Kream

En el full de ruta de la firma també aspiren a arribar als Estats Units, però els empresaris reconeixen que no és senzill. "Cal tenir una bona estratègia i conèixer bé el mercat per entrar allà", apunta Joan Faura, un altre dels fundadors de la marca a aquest mitjà. "Després d'aquesta segona ronda de 400.000 euros en vindrà una altra de més gran, on la professionalització serà més alta i on ja posarem el focus a Amèrica", indica, encara que assegura que no els obsessiona i que a Espanya tenen "molt recorregut".

De fet, ambdós expliquen que el mercat espanyol de cosmètica solar s'acosta als 300 milions d'euros anuals i que no acaparen ni l'1%. "Anem pas a pas, estem complint els nostres objectius i no ens obsessionem"; matisen.

Presència en hotels, farmàcies i festivals

Els productes de Kream es venen a través de la seva pàgina web i Amazon i recentment han apostat pel canal B2B. "Des del primer dia teníem clar que volíem estar tant en punts físics com en altres negocis i competir amb els millors", al·leguen els emprenedors. Els articles de la firma barcelonina també es poden adquirir en hotels i beach clubs i en festivals com el Row, així com a més de 1.500 farmàcies de tot Espanya.

Actualment, la marca compta amb sis productes i la producció es duu a terme a Barcelona. L'objectiu del negoci és llançar entre dos i tres productes cada any i desenvolupar noves referències relacionades amb la cosmètica solar. "Ara per ara descartem sortir d'aquesta línia, però mai diguis mai", aclareix Faura.

1 milió de facturació

Des de la seva fundació, Kream ha crescut a un ritme del 300% anual i tenen per objectiu superar el milió d'euros de facturació aquest any. El públic objectiu de la marca són millennials i generació Z i el tiquet mitjà ronda els 30 euros. Rendibilitat? Aquest 2023 preveuen assolir el break even i auguren acabar l'any amb beneficis. Tanmateix, "no és la seva prioritat", sinó que tenen al cap el "creixement sostenible". "Totes les àrees del negoci són rendibles, però ara mateix el que busquem és consolidar-nos al mercat espanyol i continuar creixent", reconeixen.